19.9., Berlin, LIVE LOOPING w/ Revox Tape Machines, 20h

V

V

Guest
Für alle King Crimson etc Freunde!



SOUND ART MODULES

​Dear friends, we have a special holiday treat for you this week!

In collaboration with Ingolf Roth and his concert series DEAD SLOW we offer you a

LIVE LOOPING NIGHT
on Friday, August 19th, 20h
@ Galiläakirche, Rigaer Str. 9-10 in 10247 B-Friedrichshain,
E: 5€ at the door

featuring:

Michael Peters a.k.a. Veloopity from Cologne,
who will play guitar and the original Tape Loop System with two Revox machines, as used by Terry Riley, Brian Eno & Robert Fripp. That's definitely something you don't get to see very often, so don't miss out this!

Next on the bill is:

Markus Reuter on touchguitar
who has toured the World as a soloist, with Tony Levin's Stickmen, Crimson ProjeKct,
with Centrozoon and many other projects. Coming back to Berlin from touchguitar tutorings in the US and Mexico, he will make it to the show just in time.

The event will be hosted by:

Leander Reininghaus, (Starscape, ex-Ton-Steine-Scherben Band "Neues Glas",student of Robert Fripp's Guitar Craft Lessons and much more)
who will play livelooping versions of Erik Satie's Musique d'Ameublement and other ambient and minimalist classics.

In closing, it might be valid to mention that the three musicians once had a band together 20 years ago called Trio GuitariStick. So, Friday night will have somewhat of a revival-ish quality which may or may not be honored with one or two tunes from the old days... just wait and see!

Cheers!

--
SOUND ART MODULES
Konzertreihe für zeitgenössische Experimentalmusik
Ziegrastr. 11
Seitenstraße, 2. Aufgang links
12057 Berlin
https://www.facebook.com/soundartmodules
 

ladyshave

カーカー
Hi,
das ist aber nett. :lol:
Witzigerweise wäre ich sogar beinahe tatsächlich an dem WE in Berlin gewesen, ich wohne ja in Düsseldorf. Ein Freund von mir hat da etwas außerhalb eine Gartenlaube, in der er, während der Monsun in Goa herrscht, wohnt. Aber jetzt haben wir uns ein bisschen gezankt und ich fahre doch nicht...
Aber Danke trotzdem. Werde mir die Veranstaltung mal ansehen.
:nihao:
 
V

V

Guest
Grimsel schrieb:
Hi,
das ist aber nett. :lol:
Witzigerweise wäre ich sogar beinahe tatsächlich an dem WE in Berlin gewesen, ich wohne ja in Düsseldorf. Ein Freund von mir hat da etwas außerhalb eine Gartenlaube, in der er, während der Monsun in Goa herrscht, wohnt. Aber jetzt haben wir uns ein bisschen gezankt und ich fahre doch nicht...
Aber Danke trotzdem. Werde mir die Veranstaltung mal ansehen.
:nihao:
ah, ich dachte du bist Berliner ;-)
 

Feedback

Individueller Benutzer
Statt <Antworten> <PM> drücken. Ist mir aber auch schon passiert.
Mist, war letztes WE in Berlin, würde ich gerne sehen. Da hoffe ich auf ein paar Schnipsel auf Youtube... :nihao:
 


Neueste Beiträge

Sequencer-News

Oben