Erica Synths Bassline DB-01

Green Dino

Du weißt eh alles besser

This is THE Bassline!

From basslines and rave sounds to massive drones and drums - the Erica Synths Bassline DB-01 synthesizer lets you explore new territories of sound and performance techniques and go from a melody to noise and back in no time. The DB-01 packs analogue Erica Synths signature sound engine with an advanced sequencer on top of it.

Features:

Aggressive LP/BP filter design from the AcidboxOne knob overdrive for even more destructive soundTransistor based sub-oscillatorIndependent amplitude, filter cutoff and pitch envelopesBBD based detune for massive swarm soundSyncable LFO with multiple waveforms for FM and VCF modulationNoise sourceIntuitive, easy to use sequencer for up to 64 step patternsSequence transposingPattern randomizationArpeggiatorModulation track with VCF cutoff automationBuilt in and user defined scales with micro tonal possibilitiesAnalog clock in and outCV/Gate output/inputMIDI IN and THRU – play it with a keyboard!
4 banks of 16 patterns memory
Compact, durable aluminium enclosure

Get yours in spring 2020!
Price - 460 EUR (ex. VAT)

https://m.facebook.com/ericasynths/videos/2482195802005224/

Grenzfrequenz

||||||||||||
Ich hab mal in das Modul reingehört und es ist ganz OK, aber nichts, was sich für die ewig überausgestattete Monosynth Sammlung aufdrängen würde.

heide69

|||||
Wenn es die Filter aus der Acidbox sind, sollten diese doch dem Polivoks Synthesizer nachempfunden sein, das finde ich schon recht interessant. Die Acidbox II hatte ich mal, die Filter waren super, allerdings wirkten sie für meinen Geschmack zum eingespeisten Signal immer etwas aufgesetzt. In dem Clip klingt es aber wie eine Einheit, das gefällt mir.

Zuletzt bearbeitet:
Das Design ist ja wirklich klasse, aber bei den Klangdemos habe ich mich erschrocken. Wahrscheinlich nehme ich nicht genug Drogen um sowas gut zu finden.

News

Oben