Faderfox EC4 und PC4 (MIDI Controller mit Reglern/Encodern)

ganje

ganje

Fiktiver User
PC4:
62625-ed51da17b7398f470b57689b06eba29d.jpg
  • Universal controller for all kinds of midi controllable hard- and software
  • iPad compatible with camera connection kit
  • USB interface with bus powering - class compliant / no driver necessary (consumption < 500mW)
  • MIDI in and out ports with routing and merge functionality
  • 24 pots with rubber knobs and standard midi resolution of 7bit
  • Fast pot assign by incoming midi commands like control change (CC), pitch bend, program change
  • Switchable snap function for all pots to avoid value jumps
  • 16 setups with backup and restore functions
  • Very compact design in a black casing (180x105x70 mm, 350 g)

EC4:
62626-5b0bdfda6a10c53a767ba139c483118d.jpg
  • Universal controller for all kinds of midi controllable hard- and software
  • iPad compatible
  • Control surface script for Ableton Live is shipped with the controller
  • USB interface - class compliant / bus powered / no driver necessary (consumption < 500mW)
  • MIDI in and out ports by 3.5mm minijack sockets type B with routing and merge functionality
  • 16 gridless push encoders - resolution = 36 pulses per revolution
  • Encoder push buttons can send separate commands
  • 4 x 20 character OLED-display to show control values (numeric/bar), names and programming data
  • Names for encoders, groups and setups are editable (4 characters per name)
  • 14 bit high resolution encoder mode for sensitive parameters
  • Programmable value ranges with min/max values
  • Data feedback avoid value jumps
  • All encoders fully programmable in the device by channel, type, number, mode, name etc.
  • Different command types like control change (CC), pitch bend, NRPN, program change and notes
  • Advanced programming functions like copy, paste and fill
  • 16 independent groups per setup for 16 encoders (256 commands per setup)
  • Learn function for fast assignment to incoming MIDI commands
  • 16 setups with backup/restore function contain all controller settings incl. names
  • Very compact design in a black casing (180x105x70 mm, 350 g)

Mr. Roboto

Mr. Roboto

positiv eingestellt
Ein wenig mehr Aussage Deinerseits dazu wäre ja ganz gut. Die beiden Dinger gibt es ja bereits länger. Insofern ist Deine Intention jetzt nicht so ganz klar rübergekommen.

Den EC4 wollte ich eigentlich kaufen, bis mir dann von Faderfox bestätigt wurde, dass es bei den Knöpfen für die Druckfunktion in Verbindung mit einem Note on/off Kommando keine Toogle Funktion (mehr) gibt, also nur ein Note on Kommando, solange der Knopf gedrückt gehalten wird. Beim SC4 (habe ich verkauft) gab es das nämlich.

Somit fällt der EC4 für Drones aus. In meinen Augen eine total unsinnige Entscheidung.
Habe die Kaufentscheidung somit auch revidiert.

ganje

ganje

Fiktiver User
Ein wenig mehr Aussage Deinerseits dazu wäre ja ganz gut.
Ich kenne die Geräte noch nicht wirklich, daher konnte/wollte ich nichts eigenes dazu schreiben.
Dachte, ich mache erstmal ein Thema auf, weil es noch keins gibt und vielleicht ergibt sich das von selbst, was ja auch geklappt hat, da du dich mit ein paar Infos gemeldet hast.

Ich bin noch dabei mich über die Geräte zu informieren.. Bin mir noch nicht sicher ob sie was für mich sind, was sie alles können und was die jeweiligen Vor- und Nachteile sind.

Zuletzt bearbeitet:
u-man

u-man

....
Sieht aus und liest sich wie ein halber Mackie C4 mit echten Standalone Betrieb... nice :)

Neueste Beiträge

News

Oben