The Analogmafia - Roland Ingenieure "packen aus" ;-)

fanwander

*****
Auf Analogue Heaven kam grade folgendes:

The “analogue mafia”, all former Roland engineers, lead by Tadao Kikumoto who lead development of the TR-808, have built a software emulation of TR-808. Two of my former bosses are on the team (Kikumoto and Nakamura). The guys on the team are mostly retired, doing projects like this for fun. Kikumoto has built an incredible humanoid-style drummer robot at home. Anyway, back to their RC-808:

Their web site:
https://vector808.jimdofree.com/

What most of the English speaking world call x0x boxes, they call the the Mid-O Series.
Cool information here, direct from the real sources:
https://vector808.jimdofree.com/home/episodes-of-the-mid-o-series/


News article (in Japanese) with more information.
https://www.dtmstation.com/archives/80808.html?fbclid=IwAR2x7UMlUjJeJ-SX0okOhUr2euvx3b-2HYITyAXkZDyCaiceIiiNGT5CvLg



Der Artikel zu "episodes of the mid o series" ist lesenswert.
 

Green Dino

In an octopus' garden in the shade
Danke fürs Posten!

Der Artikel zu "episodes of the mid o series" ist lesenswert.
Das war wirklich schön zu lesen.
Wunderbar schmunzlig geschrieben.

Btw, "Down Chirp Oscillation" ist ein toller Begriff^^

Nowadays you can hear pretty much of its sound even with small monitors or even with headphones, but back in the R&D day of the 808, we had only cheap playback devices in our labs in Roland, and none of us were able to hear nor realize the heavy low bass frequency bands of this killer tone.
:mrgreen:
 
Zuletzt bearbeitet:

swissdoc

back on duty
Für Windows kann man die Software herunterladen und ausprobieren:
 

Sticki201

*****
Hab mich mit beschäftigtigt aber das ist ja noch nix. Weit infernt von einer Software Drummaschine. Wenn es Mal so wär wie der HG Fortune Drumburst dann wäre es ja was. Aber die Sequenzen klingen interessant die da bei sind.die kannst du aber auch nicht mal als Sample abspeichern. Es ist ein Rätsel.
Schade eigentlich.
Hier mal der Drumburst.
https://youtu.be/UyApUhbxbU0
 
Zuletzt bearbeitet:

MC/DC

|||
also wer sich das hier


nicht durchlesen will:

dem hör hör ich auch nicht mehr zu.
 

Sticki201

*****
Was hatt das damit zu tun das die RC-808 Software irgendwie noch nix ist? Da ging ja noch nicht mal die Record Funktion des Sequenzers bei meinem Test. Der Entwickler selbst schreibt ja auch das es noch in der Entwicklungsphase ist und lauter Fehler hatt. Und das er es gerne als VST hätte.
Naja vielleicht wird es ja noch was cooles.
Muß man abwarten. ;-)
 
Zuletzt bearbeitet:


News

Oben