Fakten The Next Behringer Status (Achtung Regeln!)

Die Taster sind einige zu "viel" - es wird sicher mehr Bilder geben, sie könnten Routings und Speicher und mehr verwalten bei der Menge - die Beschriftung scheint einiges anzudeuten.

Wer mag, kann mal vergleichen. Nur der Poly hatte die Taster in der Menge https://www.sequencer.de/syns/rsf/
aber natürlich wird er eher nicht polyphon sein, aber es sieht nach massiv vielen weiteren Funktionen aus.

Mehr wird man uns vermutlich bald zeigen.
 
3 Oktaven Keyboard muss das nicht bedeuten, aber bisher waren Polyphone nicht so das typische Angebot und eher recht nahe Kopien mit ein paar sinnvollen oder einfach zu machenden Erweiterungen. Ein Polykobol hätte ein anderes Layout - und technisch könnten sie aber auch ein Monopoly-Poly-D Key Assigner Board dran pappen, es spricht also schon was dafür, aber mehr dagegen, es wäre aber besonders, haben sie aber bisher noch nicht gemacht.

Mit solchen Ideen sind sie bisher also nicht aufgefallen. Also eine Vermutung.
Die Idee klassische Monophone mit zB 4 Stimmen zu versorgen fänd ich sehr reizvoll, aber ich bin nicht so sicher, dass das hier passiert ist.

Beiträge dazu sind hier https://www.sequencer.de/synthesizer/threads/behringer-kobol.156496/post-2111341
 
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Spiels, noch einmal SEM?
Oder? Den 2 Voice hatten sie ja schon angekündigt.

2020-10 Oberheim Two Voice – Clone wird angekündigt in Form einer Platine – mit Modularsektion rechts – ähnlich Neutron. Das entspricht 2x SEM.

unten
noch als Render - aber ..

Sieht nicht so aus, aber ist das, was Fans so denken was es wird - natürlich anderes Routing, klar..

Behringer-TVS.png
 
der macht doch bestimmt wieder Zicken bei Midi wie *alles* von B. und synct nicht in der 3. Obertonreihe mit meiner Kuckucksuhr.. meh.
[/ironie... ohmann ich hau mich weg vor Freude...huepf!]
 
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Was auch immer eine Superpartnerschaft so für den Kunden bedeutet?

Das was auf FB steht, klingt sehr nach (defacto) exklusivem Vertrieb in den USA.
Die USA ist immer ein schwieriger Markt für nicht US-Firmen, alleine schon wegen dem Rechtssystem und all dessen Risiken. Wenn B jemanden findet, der den ganzen Import und Vetrieb in den USA macht und so nur mit einem Partner sprechen muss, ist das schon nicht ganz uninteressant. Und gross abhängig wird B dadurch wohl nicht, die haben sich ein eigenes Marktsegment gescahffen, solange es da keine Alternativen gibt, wird Sweetwater B kaum "beissen" wollen.

Und für den Kunden? Sie schreiben, immer alles an Lager und zT -40% bei den Preisen. Den aktuellen US-Preisen. Also dann so wie bei uns.
 
Das ist krass. Sowas liest man definitiv nicht so oft und Sweetwater ist ja schon ein Schwergewicht im Business. Jetzt ist ja Behringer nicht gerade unumstritten als Firma und gerade in den USA hatte ich das Gefühl dass die User eher sensibel auf diese Themen reagiert haben.

Exklusivverttrieb wird das wohl sein, denke ich auch. Wobei ich grad nicht weiß, über welche Partner Behringer bisher seine Sachen in den USA vertrieben hat.
 
Exklusivverttrieb wird das wohl sein, denke ich auch. Wobei ich garnjcht weiß, über welche Partner Behringer eigentlich bisher seine Sachen in den USA verkauft hat.

Sweetwater war bereits bisher B Distributor und viele andere hatten erheblichen Aufwand, selber importieren zu müssen. Darum sind die Preise auch deutlich höher als bei uns.
 
<Speculation Mode>

Vielleicht stecken auch noch irgendwelche finanziellen Dinge dahinter, also dass Behringer Sweetwater in irgendeiner Weise unter die Arme gegriffen hat. Guitar Center ist ja erst kürzlich in den USA in die Insolvenz gerutscht:

 
<Speculation Mode>

Vielleicht stecken auch noch irgendwelche finanzielle Dinge dahinter, also dass Behringer Sweetwater in irgendeiner Weise unter die Arme gegriffen hat. Guitar Center ist ja erst kürzlich in den USA in die Insolvenz gerutscht:


Guter Punkt, der Gedanke kam mir vorher auch kurz. Vorwärtsintegration des Herstellers Behringer direkt in den Markt. So wie sich B bisher verhalten hat, würde das Sinn machen - sie schaffen sich ihr eigenes Universum. Behringer, das Amazon der Audiowelt. Wer weiss, wovon Uli nachts träumt :)
 
Gut, falls sie es diesmal schaffen, nicht so sehr verbuggte Firmware zu schreiben. Etwas mehr QS und etwas weniger TimeToMarket wäre vonnöten, meiner Meinung nach.
 
wow, das ist endlich mal so ne richtig gute nachricht! und offenbar sogar mit cv/gate-ausgaengen (hatte ich immer mal ueberlegt, an meinem zaquencer mit nordcores supersimplem midi/cv nachzuruesten, bin aber nie dazu gekommen).

hm, sollte ich meinen zaquencer vorher noch schnell verkaufen - oder wird der nun, wo er von behringer fuer „famous“ erklaert worden ist, zu einem gesuchten sammlerstueck? ??
 
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..ist das die Antwort auf den Korg SQ-64?
es ist wohl eher die antwort auf all unser gequengel, dass sie endlich den bcr-2000 wiederauflegen sollen - und zwar am besten gleich mit eingebautem zaquencer! (erstaunlich, dass es so lange gedauert hat, der bcr war lange eins der besten und beliebtesten behringerprodukte ueberhaupt - ein eigenes kultprodukt, das sie gern schon eher haetten wiederbeleben koennen, statt lange fast nur kultprodukte von anderen nachzubauen)
 
..ist das die Antwort auf den Korg SQ-64?
Es mag sein, dass der Korg SQ-64 ein Auslöser war, das jetzt anzugehen. Wobei das reine Spekulation ist. Gefordert wurde eine Neuauflage des BCR, am besten in genau der jetzt angekündigten Kombination, seit vielen Jahren in vielen Foren und Sprachen. Wie Bartleby schon schrieb, das Teil hat viele Fans.
 
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das Design ist besser als das vom alten BCR..
 
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Kam vor 2 Stunden auf Facebook:

Thomann and Music Tribe to enter Super Partner Relationship

Hans Thomann, CEO of Thomann GmbH and Music Tribe’s CEO, Uli Behringer today announced the entering of a strategic relationship. The focus of this Super Partner relationship is to deliver an obsessive Customer Experience with unique collaborative opportunities to realize co-innovation of new products, co-marketing related to learning and education as well as a unique supply chain integration to ensure all products are always in stock and readily available.

Hans Thomann commented: “The Super Partner relationship between Thomann GmbH and Music Tribe is unprecedented in the industry. However, it is a continuation of decades of close and trusted relations between our two companies. What unites us is that we are both owner-led companies that focus on our customers, characterized by flat hierarchies resulting in the ability to make decisions quickly and flexibly to the customers’ benefit.

Music Tribe with its Retail brands Behringer, TC Electronic, TC Helicon and Bugera, etc. has become our no.1 selling brand while also offering one of the highest product quality levels.

It is also rooted in a close personal relationship between two visionaries in the industry. Music Tribe's famous speed and flexibility in developing new products and optimizing existing ones meshes perfectly with Thomann's renowned spirit of innovation in customer service and dedication to getting their customers the best deal possible in terms of both support and prices.

Thomann supports customers in their buying decisions with a 400-strong team of sales agents who can draw on detailed product expertise and state-of-the-art training to advise them in 24 languages and are available through all current means of communication. A staff of 300 exclusively provides after-sales services from instrument and equipment repairs and maintenance to supply of spare parts, with a dedicated separate call center offering rapid and straightforward assistance in twelve languages.

The newly launched Super Partner relationship will build on the excellent two-way communication between Thomann and Music Tribe. In the past, both companies have frequently cooperated in determining production quantities and flow of supplies. Now, they will enter into co-development of new products and optimization of existing ones. Thomann is known for putting the customer first and will do everything to enable Music Tribe to react even more immediately to customers' desire for new and optimized products, while Thomann will achieve greater availability of Music Tribe's portfolio at significantly reduced prices for the customer.

The most vital goal for us as an MI retailer is to preserve and enhance musicians' enjoyment by advocating for them and providing them with the best possible service and an unparalleled customer experience, and to constantly improve our efforts in doing so. In this endeavor, Music Tribe is an ideal partner, since we share the vision to always get the best deal to our customers; we can and will build on this vision. We strongly believe in the quality of Music Tribe's portfolio, and we are overjoyed to now enter into a new-level partnership with Music Tribe to meet the constantly growing demand in a forever evolving market. Working closely together to coordinate the production and availability process promises benefits in greater availability, efficient costs structures and more attractive prices.

With this Super Partner relationship agreed, we look forward with a great sense of optimism to the future: a shared future in which we will be even better able to satisfy the demands and fulfil the wishes of our international customers.”

Music Tribe’s CEO Uli Behringer commented: “Hans and I have a personal relationship for more than three decades. We are both extremely passionate to take this great relationship to an unheard-of level, in order to serve our Retail Customers. For decades, Thomann has been leading the industry through unsurpassed Customer Experience, which perfectly matches Music Tribes’ Customer Obsession Vision. This strategic relationship will now open the door for a deep integration and collaboration – all for the benefit of the Customer we all love to serve.

How will the Customers benefit from this new Super Partnership?

1. Product Availability. Music Tribe is one of the very few companies in the industry that manufactures nearly all its products in-house (https://www.youtube.com/watch?v=08yTRb69AVw). This allows us to ship all our products from our China and Malaysia factories directly to Thomann’s warehouses, saving huge time and cost resources. Our Customers will enjoy much faster access to new products, all at reduced pricing.

2. Innovative Solutions. Thomann’s tremendous product and market knowledge will enable huge opportunities around co-innovation for new products. With Music Tribe’s 8 global Innovation Centers and 400+ world-class engineers, we will be able to turn around product ideas in record time. We’ll soon be rolling out a Customer Co-Innovation application that will allow our Customers to directly participate in the definition and design of new solutions, products and features.

3. Product Marketing. Both Thomann and Music Tribe will collaborate in the creation of digital learning and education content in order to help Customers to maximize the usage of Music Tribe’s products. In the coming year we will be launching our Music Tribe Academy, an interactive Learning Management System, where our Customers and Partners can co-create courses and other content.

4. Customer Service. With the setup of this new strategic relationship, Thomann will now directly be supporting and servicing all Music Tribe products through its own Call Center and inhouse Service Facility. Music Tribe will serve Thomann with global support services as well as spare parts supply directly from our factories, hence drastically improving the product turnaround time.

Music Tribe’s Retail products do enjoy an industry-leading 3-year warranty upon registration at Music Tribe’s Community (https://community.musictribe.com/).”

Music Tribe’s COO David Hunter added: “We are truly excited about this wonderful relationship with Thomann, while now taking it to a complete new level. We’re currently reinventing our whole organization by means of extreme digital transformation and automation of all repetitive processes. Our objective is to become a highly strategic and insight driven organization, and we’re currently investing over US$ 50m in fully automating our current China operation. Last year we acquired 50 acres of land in Malaysia where we’re planning our second fully automated manufacturing plant. We’re very proud to have entered into strategic relationships with Microsoft and Siemens around a state-of-the-art 4.0 factory (https://www.plm.automation.siemens.com/.../music.../87404) in line with our relentless execution on our Customer and Digital Obsession Vision.
 
Blablabla, das hier ist aber relevant:
4. Customer Service. With the setup of this new strategic relationship, Thomann will now directly be supporting and servicing all Music Tribe products through its own Call Center and inhouse Service Facility. Music Tribe will serve Thomann with global support services as well as spare parts supply directly from our factories, hence drastically improving the product turnaround time.
Hoffentlich überschätzt sich Thomann da nicht.

Wenn Hinz und Kunz jetzt auch bei Thomann direkt anrufen kann um tel. Support zu Behringer Produkten zu bekommen, wird Hinz und Kunz es sicher auch tun.
Ergo werden sie sicher nicht um eine Erweiterung ihres Call Centers rumkommen. Solange Behringer als "Partner" dafür die Kosten übernimmt, ok, wenn nicht - dann kann das sehr schnell teuer werden.
 


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