Twisted Electrons BlastBeats FM Drum Machine

colectivo_triangular
colectivo_triangular
||||||||||
Moin,

edit:
Sooo. Die Katze ist aus dem Sack, es wird ein LoFi FM Drumsynthesizer: Twisted Electrons BlastBeats Produktseite

Twisted Electrons bringt am 12.12. etwas neues heraus. Hier gibt es erste Teaser und Infos:

https://www.youtube.com/watch?v=gRz2eHfS7-8

https://www.youtube.com/watch?v=yAIz7NxRRRU

Zuletzt bearbeitet:
Green Dino
Green Dino
Less talk, more oscillators!
OPL3 wahrscheinlich.

Im Elektronauts Thread sagt ESS (Der den Digitone entworfen hat und sich mit FM Kram gut auskennt) dazu:

It’s most definitely the OPL3 chip, which was used on the Soundblaster 16 soundcards. The parameters and available waveforms are identical to what the chip has to offer. OPL3 is actually a favorite of mine, it has a really nice crunchy character and Yamaha condensed the FM controls quite well.

As for the drums mentioned, the OPL3 has a drum mode which is most likely what this machine incorporates as well. The drums are quite dinky but charming.

Summa
Summa
hate is always foolish…and love, is always wise...
Ich glaub' das lag nicht am Chip sondern nur an der GM kompatiblen Software.

G
GDU
|
Soundblaster 16... Hmmm....
Würde vom Alter her zum Virus passen... Aber wo nen 486 auftreiben für die passende DAW

Summa
Summa
hate is always foolish…and love, is always wise...
Soundblaster 16... Hmmm....
Würde vom Alter her zum Virus passen... Aber wo nen 486 auftreiben für die passende DAW

Soundblaster 16 ist doch so ein paar Jährchen älter als ein Virus A.
Welche DAW meinst du und warum gerade ein 486er, eigentlich sollte alles mit ISA Steckplatz gehen.

Zuletzt bearbeitet:
E
emstr
||
Blastbeats geiler Name scho mal

• OPL3 (YMF262) FM chip featured in vintage sound blaster cards of the MS-DOS era

• Quad audio outputs with custom instrument routing

• High fidelity audio amplification with low noise floor

• mix and phones out each with volume control

• 6 drum tracks (bass drum, snare drum, tom, closed & open hat, cymbal) that can also be used for melodic parts.

• 4 synth tracks: two monophonic (2x2op or 1x4op) & two duo-phonic (4x2op or 2x4op)

• 100 kits

• 160 songs x 16 patterns x 64 steps

• patterns of of arbitrary step lengths

• Kits and patterns stored on included SD card for convenient management and sharing.

• 56 faders with per step automation and modulation

• 32 high quality illuminated switches

• MIDI input and output on DIN5 ports

• customisable MIDI input channels

• Analog sync in and out on 3.5mm jacks

• All Audio on 6.35mm jacks

• Premium sandblasted anodised aluminum chassis

• All instruments can be sequenced internally or played via MIDI allowing BlastBeats to be used as a 4-operator 8-waveform polytimbral MIDI synthesizer

• Probability per instrument

• Swing

• Kit and pattern randomiser

• Fader wiggling (randomiser with adjustable depth) per step

• 3 tricks ( pitch bend aka spin down, freeze and stutter with step sequencing of all tricks.

• Synth pitch vibrato and tremolo with adjustable speed and depth

• Several waveforms and algorithms yielding infinite sound textures.

Anhänge

• bb.jpg
    bb.jpg
    39,8 KB · Aufrufe: 6
Zuletzt bearbeitet:
D
DeepSea
||
Sieht mir eher Richtung 20 mm aus. Beim Roland SH-01A sind es 21. Damit komm ich zurecht.

Hab mir einen Blastbeats bestellt, dann kann ich berichten. Dauert aber wohl noch, bis der geliefert wird.

Frag mich mehr, ob die Trigger-Probability hier tatsächlich für eine ganze Stimme gesetzt wird und nicht auch pro Step eingestellt werden kann. Ersteres stell ich mir für Vieles unpraktisch vor.

News

Oben