Synth DB Logo

  Modular | Analog | Digital | SoftSynth | Drum Machine | Groovebox | Sampler | Sequencer


 ACCESS Virus TI, Polar Digital Synthesizer

  Access
  VirusTI/Polar
SPECS
Access Virus TI, Polar synthesizer
Access pic desktop TI Virus
click image to enlarge - Bild klicken zum vergroessern
other ACCESS gear..
Built 2005
Type: digital
Hybrid: no
80 Voice / Stimmen
16x Multitimbral
large Memory / Speicher
Value / Wert in 2017 ca. 999 (not rare)
Synthesis: subtractive

OSC Features fm pwm digital ring sync hypersaw wavetable graintable
Wave Shapes tri saw pulse sine digital wavetable supersaw
3 OSCs + 1 SubOSCs info © sequencer.de
2 Filter lpf hpf bpf notch "moog" self reso 1-4 Pole
3 LFOs tri sine square saw digital s+h s+g
4 Envelope Generators 4x ADSTR

MIDI CONTROLLER Control / Triggering
0 Keys with velocity aftertouch

Arpeggiator yes
Sequencer no
(ID 265)
  english
  deutsch - german
ABOUT the TI series integrates the virus into the computer (edits and can be used as audio interface via usb), got hypersaw/square with sync plus Wavetables, more FX and Voices. another Virus version.. there were 3 versions: Indigo (3oct), desktop, Keyboard (5oct), do I have to say something here? after making the access programmers for Microwave and Matrix 1000 Mr. Kemper and Mr. Kirsch did this groundbreaking sounding Synth for a digital Synth. The second after the Nord Lead "virtual analogue" synth. Whats cool about the Wavetables: you can select one on each OSC (unlike the PPG/Waldorf stuff), so it's really access to 2 completely indepentent Wavetables.
ABOUT Erster Virus mit integration in den Rechner (TI=total integration) , Virus kann als Audiointerface genutzt werden, ist am Rechner editierbar und bekommt erstmal Wavetables und Hypersaw / Hypersquare mit Sync. Weitere Version des Virus. Es gab 3 Versionen: Indigo, Keyboard und Desktop. Der Virus setzte neue Maßstäbe bei Klang eines digitalen Synthesizers, auch hatte er 6 Einzelausgänge und einen Envelope Follower für Audio-Signale. Die Wavetables sind wirklich 2 unterschiedliche TABLES, nicht wie bei Waldorf/PPG mit zwei OSCs, wo stets EIN Wavetable zur Verfügung steht, durch den beide OSCs unabhängig fahren könenn. Daher im Virus ein neues Kapitel der Wavetables..
ABOUT
DETAILS new in OS 2 formant shift / table + graintable (based on wavetables! plus more wavetables

2 independent multimode filters: lowpass, hipass, bandpass, band reject, parallel, split & 2 serial modes with up to 36dB/oct. (6 poles), the virus had 64 digital waves for OSCs and LFO (!!), so very complex modulations possible, LFOs rang into audio but big ranges cause some "inharmonic" mod depth., filter with misc saturation modes, modmatrix contains all parameters exept OSCs (as source). Effect for all multis. new Hypersaw is the same as Rolands supersaw but can be crossfaded into supersqaure (hyper..) looses the subosc then. Wavetables are new (not from PPG / Waldorf) and there are 127 Waves in one Table, 64, but atm fixed / not editable. 2x16 FX at the same time, really a lot .. real FX per multi! 80 voices!
DETAILS neu in OS 2 formant shift / table + graintable (auf basis der wavetables! und mehr wavetables

der erste Virus hatte bereits 64 digitale Wellenformen für Oszillatoren und LFOs (!), das macht komplexe Modulationen interessant. Die beiden filter können unterschiedlich verschaltet werden und haben div. Sättigungsmodi, Die ModMatrix enthält alle Parameter ausser OSCs natürlich. Effekte für alle Multisounds. Die Hypersaw ist wie Rolands supersaw, überblendbar als Supersquare (dann aber kein subosc möglich), dazu Wavetables, die nicht vom PPG oder Waldorf, sie bestehen beim Virus aus 127 Waves (64 Stk), sind bisher nicht editierbar. es gibt nun wirklich viele Effekte, damit gibt es keine Sorge und man kann alle Sounds auch mit FX im multi nutzen (!!)
DETAILS
SOUND good allrounder. Effects flag ship! sort of studio standard especially for trance and neo EBM stuff
SOUND guter Allrounder, Effektschlachtschiff! Speziell für "Future Pop" EBM und Trance besonders typisch.
SOUND
VERSION Versions A,B,C, TI etc.. div. Software updates, Indigo: 3 Octaves, Keyboard with 5 Octaves and Desktop (no keys),

OS4, TI2 about 25% more power

OS 5: adds 2 more envelopes (since NAMM early 2012) so it's 4 now!) and filters via effects section called varislope because you can sweep through them and there is an all pass as well
VERSION Virus A,B,C, TI etc.. div. Software updates - Indigo: 3 Oktaven, Keyboard: 5 Oktaven, Desktop: keine Tasten.

OS: 4, TI2 bringt etwa 25% mehr Leistung

OS 5: jetzt mit 4 Hüllkurven (seit NAMM 1/2012) und einigen zusätzlichen Filtertypen über die Effektabteilung (!) - es gibt veränderliche Flankensteilheit und offenbar auch einen Allpass.
VERSION
AUDIO FILE (download)
some audio, not so nice but demoes wavetables, filters and envs..
Access Virus-TI Audio
nicht "schön" aber demonstriert Wavetables, Hüllkurven Filter..

http://www.sequencer.de/mp/virus/virusTI12.mp3
http://www.sequencer.de/mp/virus/virusTI11.mp3
http://www.sequencer.de/mp/virus/virusTI07.mp3
http://www.sequencer.de/mp/virus/virusTI06.mp3
http://www.sequencer.de/mp/virus/virusTI05.mp3
http://www.sequencer.de/mp/virus/virusTI03.mp3
http://www.sequencer.de/mp/virus/virusTI04.mp3


(iOS/OS X safari player)
TI Audio
Access Virus-TI Audio TI Audio synthesizer audio AUDIO
Access Virus TI Desktop
HERE IS A NICE TRICK TO MAKE THE LFOs VERY VERY FAST (like the jupiter 4's LFOs)! (audio speed) with NO MODIFICATION AT ALL:
or: a third LFO on the SH5 with variable waveform shaper!:
1) set the ADSR to s/h trigger
2) turn filter to ADSR and the amount knob (sens.) up!
3) turn the s/h speed to maximum
4)set A,D and R tu a very small amount and experiment: this is your LFO shape!!
now you got a very fast filter FM like on the jupiter 4! without any chance, the secret is the faster s/h speed that the sample and hold clock needs to produce to "sample" the LFO1s waveposition. (of course the lag does not mean something in this case: I just use the clock to trigger the ENVs!: works with AR,too..
THIS SHOULD WORK on other Synths, especially the SYSTEM 100 too.. if not: it's not too difficult to use s/h clock as trigger for envelopes.. maybe useing OSCs for triggering is possible,too? (I doubt the speed will not be enough on the ADSR.. but it may work.. or is an interesting basis for mods? anyone? please email, if you did something with this..)
Virus TI Access Virus TI Desktop synthesizer

by: moogulator
Virus TI
Virus TI Access Virus TI Desktop synthesizer IMAGE

ACCESS or Kemper Digital GmbH

Christof Kemper and Guido Kirsch started with 2 SysEx controllers for the Matrix and Microwave 1 synthesizers but soon made the second virtual synthesizer virus, which became a long line of successors and improved more and more. as access they never had others products, in fact they did some under other brands

Official Intl. Site : http://www.access-music.de
DER HERSTELLER
THE MANUFACTURER

Der erste Virus, muss ich da noch viel sagen? Guido Kirsch und Christoph Kemper hatten zuvor die Access Programmer für Matrix 1000 und Microwave gebaut. Der Virus setzte neue Maßstäbe bei Klang eines digitalen Synthesizers, auch hatte er 6 Einzelausgänge und einen Envelope Follower für Audio-Signale. Bis heute gibt es eine lange Produktlinie des sehr gut gepflegten Virus. Weitermachen!

Access


 INFORMATION

* more ACCESS
* ACCESS News
* ACCESS @ Forum
       -- HOME - TO TOP --



 BACKGROUND Access Virus TI, Polar       -- detach window / abkoppeln --




Videos


* VirusTI Videos (detach this)
 © sequencer.de - please link back! no copies, derivates, modifications - please ask permission for ebay / website use! read disclaimer / Nutzungsbedingungen