Elektron Digitakt Sampler Sequencer

Nutz doch die AMP Envelope satt das Sample zu kürzen , wenn es dann auch so ist...

Hab's probiert mit dem Amp ENV aber haut nicht so gut hin. Und diese bassdrum dopplung liegt wohl am Raumklang. Über Kopfhörer ist keine dopplung zu hören. Was ich grade versuche ist, eine 909 ride rückwärts zu spielen aber wenn sie aufsteigt nicht abrupt endet, sondern wenn ich die Taste loslasse ausklingt. Gleiches Spiel mit der Crash. Wie kriege ich das hin?
 
...kann man eigentlich die samples im ram-speicher (also die des aktuellen projektes) mit irgendeinem tool sortieren bzw umschlichten (zB die ersten 10 samples sind basedrumms, die nächsten 10 hihats, etcetc...)?....ginge das zB mit dieser overbridge-sw?....
 
...kann man eigentlich die samples im ram-speicher (also die des aktuellen projektes) mit irgendeinem tool sortieren bzw umschlichten (zB die ersten 10 samples sind basedrumms, die nächsten 10 hihats, etcetc...)?....ginge das zB mit dieser overbridge-sw?....
wenn überhaupt wäre transfer dafür zuständig, aber so tiefgreifendes sample management geht mit der software nicht. seit dem letzten update kann man die nicht verwendete samples aus dem ram löschen, aber dann bleiben die slots zwische den aktiven samples leer. du kannst nur zu beginn des projektes die samples in die richtige reihenfolge bringen, aber nachträglich neu andordnen geht nicht mehr.
 
...kann man eigentlich die samples im ram-speicher (also die des aktuellen projektes) mit irgendeinem tool sortieren bzw umschlichten (zB die ersten 10 samples sind basedrumms, die nächsten 10 hihats, etcetc...)?....ginge das zB mit dieser overbridge-sw?....
Gucke dir das hier mal an.

Musst du aber im Chrome öffnen. Bei mir funktioniert das leider nicht, aber bei vielen anderen wunderbar.
Damit kann man auch die Samples reorganisieren und diese blöden freien Slots dazwischen.

Die Diskussion dazu findest du hier: https://www.elektronauts.com/t/elk-herd-3-0/121861

Armutszeugnis, dass Elektron sowas nicht auf die Beine bekommt.

Steven
 
  • Daumen hoch
M.i.a.u.: ASJ
Gucke dir das hier mal an.

Musst du aber im Chrome öffnen. Bei mir funktioniert das leider nicht, aber bei vielen anderen wunderbar.
Damit kann man auch die Samples reorganisieren und diese blöden freien Slots dazwischen.

Die Diskussion dazu findest du hier: https://www.elektronauts.com/t/elk-herd-3-0/121861

Armutszeugnis, dass Elektron sowas nicht auf die Beine bekommt.

Steven
...sorry für die späte Antwort, konnte aber erst heute ausgiebig testen...funktioniert perfekt und ist genau was ich suchte 👍...herzlichen dank nochmals :nihao::xengrin:....
 
Danke für die Info!

Digitakt OS 1.21 — Apr 7, 2021
OS 1.21 adds Overbridge support for macOS Big Sur, as well as a handful of performance improvements and bug fixes. For a full list of changes, see the release notes.

Irgendwann werde ich mein Macbook wohl auch mal auf Big Sur updaten.
 
Bitte die Release Notes posten :guckstdu:

List of changes from OS 1.20A to 1.21


Improvements​

Added Overbridge support for macOS Big Sur.

Bug fixes​

The first trig in the pattern was sometimes not triggered when controlling the Elektron device with an external MIDI clock, and MIDI transport was started.

Only the start of the chain was visible on screen when creating a new pattern chain.

Some special characters were not shown when used in a pattern name.

SysEx dumps could become corrupted when sent to certain computer software.

List of changes from OS 1.20 to 1.20A​

Bug fixes​

The USB Class Compliant audio from the computer to the Elektron device could sometimes be silenced.

In LIVE RECORDING MODE, adding long sustained notes on top of previously entered trigs did not work correctly.

High-resolution parameters changed too rapidly when the encoder was pressed and turned.

The sequencer retrig parameters were responding too fast, making it hard to dial in a specific parameter value.

Samples belonging to Sound Pool Sounds were not marked as used when selecting unused samples.

Trig length was not recorded when using an external MIDI controller sending data on the track channels in LIVE RECORDING mode.

Trig conditions did not work as expected when using pattern chains.

The active pattern page was reset to 1:4 when changing tracks in GRID RECORDING mode.

List of changes from OS 1.11 to 1.20​

Improvements​

The Digitakt now supports class compliant audio over USB.

Added a new step recording mode for the sequencer. Press [RECORD] + [STOP] to enter STEP RECORDING mode.

Added the possibility to select and/or purge unused Sounds and samples from a project.

Added the functionality to preview a single step (including its parameter locks) on the sequencer for both audio and MIDI tracks by pressing [TRIG] + [YES].

Added a new TRIG PROBABILITY parameter.

Added a new trig condition (100%) to the X% range.

Randomizing the SRC parameter page now also affects the SMP (sample slot) parameter.

Separated TRANSPORT from CLOCK send and receive settings in the SYNC menu.

Added snap values for the LEN parameter on the TRIG page.

Added snap values for the LENGTH parameter when pressing [FUNC] + [UP]/[DOWN] in the SCALE menu.

The active sequencer step is now indicated in CHROMATIC mode.

Prevented MIDI feedback problems that could occur when pressing [STOP] twice.

Added support for OS upgrades using Elektron Transfers Drop page.

Moved the Audio Routing options for USB Audio to the SETTINGS > AUDIO ROUTING menu.

Changed the default tempo mode to PATTERN TEMPO mode.

Improved the visual feedback from the [REC] key in LIVE RECORDING mode.

The user is now prompted to select SysEx transfer interface when sending project backups and USB+MIDI is selected.

Changed the MIDI port name to read "Elektron Digitakt" over USB.

Bug fixes​

Chords were not trigged when trigged manually on MIDI tracks.

Certain combinations of SCALE settings on the MIDI tracks could sometimes lead to that the first step of a pattern being played once more when changing patterns.

Trig Conditions did not function correctly under some circumstances when using SCALE PER TRACK.

Simultaneously pressing four or more trig keys could in some cases lead to double-triggered keys.

Locked Sounds could display the wrong sample waveform on the SAMPLE WAVEFORM page.

Randomizing a page incorrectly quantized high-res parameters.

The sequencer started after preroll, even if it was paused before the end of the preroll.

The dotted values for the delays TIME parameter were displayed incorrectly.

Character selection using the LEVEL/DATA knob in the pop-up naming window did not behave correctly.

The STORAGE screen could incorrectly display a negative usage percentage.

Pressing and holding FUNC, and then turning the knob for the DELAY TIMEparameter now snaps to a set of fixed values instead of an offset to the previous value.

The sequencer could be out of sync when using scale per track, if the previously set scale per pattern value was not 1x.

The reload function of the FX parameter pages did not work correctly, even though the RELOAD PAGE message appeared.

The revert CONTROL ALL function only reverted the active page.

Pressing [FUNC] + [UP]/[DOWN] to set the TRACK LENGTH in increments of 16 in the SCALE Menu did not work.

Trigs with PRE and NOT PRE conditions did not trigger correctly the first time a pattern played.

In some cases, it was possible to place trigs outside the range of the current track.

When changing between patterns that had different AUDIO ROUTING settings, the new pattern inherited the routing of the previous pattern instead of loading its own settings.

It was not possible to clear TRACK LEVEL, MIX LEVEL, or PATTERN VOLUME by pressing ENCODER + [NO].

It was not possible to randomize or reload FX pages on MIDI tracks.

A fixed (non-synced) BPM MULT setting on one LFO could, in some circumstances, affect the tempo of LFOs on other tracks.

All settings and empty patterns in the factory project were not cleared when performing a factory reset.

When receiving external MIDI notes in LIVE RECORDING mode, only the first played note's velocity in a chord was recorded. The following notes instead got the default velocity parameter value.

Parameter locking LFO values for MIDI tracks had no effect.

The device did not listen to the MIDI CC All Notes Off.

List of changes from OS 1.10 to 1.11​

Improvements​

Added support for Overbridge plugin.

Added scale per track functionality to the sequencer.

Added functionality to randomize page parameters. [PARAMETER] + [YES] to randomize. [PARAMETER] + [NO] to reset PARAMETER page to its last saved state.

Delay Time parameter values are now displayed as note values on relevant steps.

Added the possibility to revert changes made by using the Control all functionality.

Implemented reload track Sound functionality. ([TRK] + [TRIG 1-8] + [NO]) Several track Sounds can be reloaded at the same time by pressing multiple [TRIG] keys.

Added the option to select if audio over USB is Post or Pre track level.

The screen saver now turns off the screen after 60 minutes of inactivity.

Added option to mute internal output from main (USB CONFIG menu).

Added USB to main volume setting (USB CONFIG menu).

Added support for pattern mutes over CC/NRPN.

Bug fixes​

It was not possible to use the MANAGE SOUNDS menu to copy Sounds to the Sound Pool.

The sequencer started after preroll, even if it was stopped before the end of the preroll.

Controlling the VAL1 parameter on MIDI tracks, using an external controller did not work.

The MUTE mode could under some circumstances be deactivated when pressing [BANK] or [PTN].

Control All function did not work on the TRACK LEVEL parameter.

Changing PARAMETER page did not always close the open menu.

Pressing [YES] when browsing an empty Sound Pool returned an error.

CC values were sent even if the value was disabled ([FUNC] + DATA ENTRY knob) if an LFO was assigned to the CC value.

The Bank selection was still active after timeout if a [TRIG 1-8] key was pressed during the timeout process.

MIDI Bank Select sent from the MIDI tracks output the message in the wrong format. An additional SBNK parameter is now added to the SRC page on the MIDI tracks.

Sometimes, in MUTE mode a high amount of trigs playing in the sequencer caused the colors to get stuck.

[NO] + [TRIG 9-16] keys did not clear trigs on MIDI tracks in LIVE RECORDING mode.

The [FUNC] key's state remained as "pressed" if [FUNC] + key opened a dialog box window, even after the dialog box was closed.

List of changes from OS 1.08 to 1.10​

Improvements​

Overbridge support added.

Increased the number of LFO speed snap values.

Adjusted size of icons in the Settings menu.

It is now possible to perform copy, paste and clear operations on the MIDI parameter pages.

Bug fixes​

Parameter locking a trig and pressing the BANK key at the same time caused unwanted behaviors and errors.

On a parameter locked step, MIDI CC both sent the default value and the locked value.

While playing a sound, there was an audible click when amp pan was set to full left or right if the track level and amp volume were both set to max.

Sample waveforms from the previous project were not cleared when loading a new project where the corresponding sample slots were empty.

Digitakt could not connect to Transfer when auto channel was set to 1.

The compressor's dry/wet level (MIX parameter) did not react to its assigned CC due to a conflict with the LFO depth CC LSB parameter. The LFO depth CC LSB parameter is now changed to 110.

Controlling the MIDI tracks VAL parameters with external CCs did not work.

The wrong parameter was sent externally from LFO MULT when changing the parameter on the device.

The sequencer switched to the new pattern when the user aborted the pattern paste/clear operation.

Samples loaded to RAM could not be previewed in Sample Manager.

List of changes from OS 1.07 to 1.08​

Improvements​

Master compressor added.

The name of the sample loaded to a track is displayed when you press and hold SRC or if you are in GRID RECORDING mode and press a trig with a sample lock.

Screensaver mode is implemented. If there is no interaction with the Digitakt for some time, then the screen intensity is automatically lowered.

When you add a retrig, the first up/down-arrow press now only engages the retrig on/off (and does not change RATE) on the first press.

Bug fixes​

When you load a Sound to the Sound Pool, its associated sample was not loaded to the RAM, if the original sample slot was not empty in the active project.

The last entry in the sample list was empty when viewing RAM in the Sample Manager.

Parameter locks on lock trigs are applied additively, but only the parameter locks from the latest lock trig were reset by the following note trig.

BPM was sometimes displayed with two decimals instead of one.

Press-and-hold encoder turn sometimes resulted in reverse-turn on release.

After a pattern had played one loop, it was no longer possible to undo the track clear command.

Parameter locks copied (and then pasted) with the Copy Track/Page command were not restored after the pattern was reloaded.

CH.LEN in Length per track scale mode should not have applied to Length per pattern scale mode.

List of changes from OS 1.06 to 1.07​

Improvements​

Added 'insert char' functionality to name editor using FUNC + YES.

Show sequencer in paused state with lit PLAY and STOP keys.

Sample Manager now displays the current folder.

When a pattern is saved for the fist time, the pattern rename dialogue now opens.

PAGE button LED is now lit when in scale setup.

Show tag selector when exporting a sound.

Adjusted text input screen so that the input field is not hidden by the character matrix.

Bug fixes​

Large number of files in a folder caused the unit to freeze.

Copy/paste did not work on the MASTER page.

Pattern change occurred one pattern length to late after receiving a Program Change message from other Elektron device.

Pressing TRK + CLEAR did not perform an undo operation unless you release TRKin between.

FUNC + SAMPLING (Direct sampling) on Recorder screen did not clear the waveform.

Selecting project in Project Manager did not show any checkmark until moving the cursor.

"Enter search string" title in the SEARCH option on the Sound Managers SORTING menu did not fit the screen window.

The function to copy, clear and paste one or several patterns at the same time without leaving the active pattern did not work.

The MIDI tracks did not react to MIDI messages received on the track's set MIDI channel.

List of changes from OS 1.05 to 1.06​

Bug fixes​

Changing the velocity parameter in the Retrig menu had no effect. (OS 1.05 Regression)

Signal level with no overdrive was 6dB too low. (OS 1.05 Regression)

In the sound manager, there would be a graphics error on the display when copying more sounds than the destination had room for.

List of changes from OS 1.04 to 1.05​

Improvements​

Sound pool is added to the project. It is now possible to use sound locks on sequencer steps.

Previewing Sounds in the Sound browser temporarily disables the FUNC + UP/DOWN page scrolling.

Encoder click sensitivity is adjusted for better usability.

The Track level graphics is now differentiated from other volume parameters graphics.

There is now an indication that tells if the user tries to load a sample which exceeds available RAM in size.

The active track indicator now has inverted graphics.

The active page name is shown in the title bar when changing pages.

Added a new Storage view to see the used/total amount of memory and the number of projects, Sounds, and samples. The Storage view is available in the Systemmenu.

LFO speed parameter snaps to powers of two.

Added sysex dump functionality.

Added warning when trying to load more samples than there are slots available.

Bug fixes​

Allowed more headroom in the bit-crusher to improve audio quality.

Main output had inverted polarity. The main output polarity has been reversed.

The Sound browser would change the preview sound immediately when highlighting it in the list. The Sound browser now changes the preview sound only when you press FUNC+YES.

LFO Depth parameter locks were sometimes lost when saving.

Outgoing MIDI CC data from the FX parameter pages were under some circumstances sent to the wrong MIDI channel.

BPM fraction would sometimes be incorrectly displayed.

The filter trig parameter had no effect. The filter envelope was always triggered by a note trig but never triggered by a lock trig. All patterns will be automatically upgraded to compensate for the changes introduced by this fix.

Lock trigs affected the release timing of the amplitude envelope.

Page LEDs would not be fully lit when expanding pattern length in the scale menu.

MIDI sequencer would crash under certain circumstances.

Selecting OS Upgrade while unit was playing audio would output a static high pitched tone.

After nudging the tempo, the tempo would change to the value set in Global tempo mode, even if Pattern tempo was enabled.

Consecutive clear/paste of parameter pages would not work as intended.

Sample selector and modulation destination selector would flicker if they were changed at the same time as another parameter.

Unit would sometimes freeze during the startup sequence.

MIDI CC was not transmitted from the Master page.

Tune and Note params would skip two octaves instead of one, when dialed with FUNC pressed.

In some cases MIDI tracks would stop sending CC values.

Holding down FUNC+CLEAR while in grid recording mode would rapidly toggle between undo and redo.

NRPN was not received.

When pressing FUNC+TEMPO Mute mode would get activated until FUNC was pressed again.

Track sound name would not be updated after sound export. Sound list would not be closed after saving a sound.

Note length when recording multiple Audio tracks (i.e when not in chromatic mode) would not work properly.

The unit would freeze when having external clock and selecting OS Upgrade.

Lock trigs would always affect the note value.

List of changes from OS 1.03 to 1.04​

Changes​

The grid record mode can now be toggled also while in Chromatic mode.

The chromatic keyboard now has an extended octave range when a MIDI track is active.

General performance optimizations. Time-consuming operations such as loading / saving samples and projects are now faster.

Bug fixes​

The unit would sometimes crash when attempting to save the project via the FUNC + SAVE PPROJ key combination.

In some rare situations, the unit could crash while loading/deleting/moving samples.

Pattern / Bank selection could not be accessed when in Chromatic mode.

Playing the higest possible chromatic note (+24 semitones) on an audio track via MIDI would cause a hanging note.

If the MIDI Output CH setting was set to Trk Ch, the trig keys would incorrectly send notes to MIDI channel 1, regardless of the configured track channels.

If a sample was loaded to more than one slot, only the first slot would have the correct sample length.




 
Das Feature eines minimalen Pitchshiftings hat leider immer noch nicht Einzug gehalten. Müsste ja noch nicht mal Realtime sein,
wenn die Power nicht ausreicht. Wäre so mein persönlicher Wunsch.

Steven
 
Naja, richtiges Shifting ohne das es Einfluss auf die Länge des jeweiligen Samples hat. Das sozusagen bei einem
Breakbeat zum Bleistift sich NUR die Tonhöhe ändert.
Der Octatrack kann das ja zum Beispiel oder jeder andere vernünftige Sampler.

Steven
 
Naja, richtiges Shifting ohne das es Einfluss auf die Länge des jeweiligen Samples hat. Das sozusagen bei einem
Breakbeat zum Bleistift sich NUR die Tonhöhe ändert.
Der Octatrack kann das ja zum Beispiel oder jeder andere vernünftige Sampler.

Steven

Achso also richtiges Warpen. Ich fürchte so nen Warp Algorithmus im Nachgang zu implementieren ist nicht so einfach, geschweige denn dass die Rechenleistung dafür da ist. Es reicht ja nicht mal für den zweiten Filter wie beim Digitone, oder für mehrere Filter Modelle.
 
Zuletzt bearbeitet:
Es ist so schade, aber ich glaube der Digitakt steht auf Verkauf bei mir. Seltsam, ich will den irgendwie gut finden und der Sound und die Möglichkeiten sind auch genial, aber der steht bei mir nur rum. Ich nehme mir immer vor, demnächst mal ein paar Patterns zu machen, aber dann bleibt der doch stehen. Das wäre nach der alten N Circuit der zweite Verkauf einer Groovebox, wobei ich noch eine Circuit habe und ich nicht wegen Workflow verkauft habe, sondern aufgrund Redundanz.
In der Zeit, seit ich Digitakt besitze, war erst letztes Jahr, habe ich viel mehr mit BlackBox und MPC Live gemacht, dabei ist das manipulieren und kreieren von Sounds so cool beim DT.. eine schwere Entscheidung.
Irgendwelche Tipps wie man mir das Ausreden kann ;-)
 
Zuletzt bearbeitet:
Es ist so schade, aber ich glaube der Digitakt steht auf Verkauf bei mir. Seltsam, ich will den irgendwie gut finden und der Sound und die Möglichkeiten sind auch genial, aber der steht bei mir nur rum. Ich nehme mir immer vor, demnächst mal ein paar Patterns zu machen, aber dann bleibt der doch stehen. Das wäre nach der alten N Circuit der zweite Verkauf einer Groovebox, wobei ich noch eine Circuit habe und ich nicht wegen Workflow verkauft habe, sondern aufgrund Redundanz.
In der Zeit, seit ich Digitakt besitze, war erst letztes Jahr, habe ich viel mehr mit BlackBox und MPC Live gemacht, dabei ist das manipulieren und kreieren von Sounds so cool beim DT.. eine schwere Entscheidung..Ich
Irgendwelche Tipps wie man mir das Ausreden kann ;-)
und warum benutzt du ihn nicht, wenn du ihn prinzipiell cool findest? Stört dich irgendwas?
Oder ist es tatsächlich ein obsoletes Gerät? Dann weg damit!
Wenn ich so Gedanken hab, probier ich as Gerät nochmal aus und guck ob nicht doch was coolees damit geht. Wenn nicht kommts weg. Ist ja nun auch nix super-seltenes
 
und warum benutzt du ihn nicht, wenn du ihn prinzipiell cool findest? Stört dich irgendwas?
Oder ist es tatsächlich ein obsoletes Gerät? Dann weg damit!
Ja gute Frage. Es ist wahrscheinlich doch die Arbeitsweise mit der Struktur, glaube ich, die mir nicht schmeckt. Aber wenn ich dann wie heute angeschmissen hab, finde ich den Sound richtig gut. Daran liegts also nicht.

Kaum eine GB kann die Drums live so schön verändern.. Und alles dynamisch, wenn man es vorher eingerichtet hat, aber ich greife eher zu anderen Samplern, fällt mir auf.. Hm
 
Zuletzt bearbeitet:
Behalt ihn einfach. Er nimmt nicht viel Platz weg und für nen schnöden Mammon solltest du ihn nicht einfach weggeben.

Ist bei mir aber ähnlich wie bei dir.
Eigentlich finde ich die Kiste gut, manchmal hol ich ihn auch hervor und dann lässt sich ganz angenehm mit ihm arbeiten. Unterm Strich arbeite ich aber nicht soooo gerne mit dem DT.
Die Tasten klappern, nur 8 direkt belegte Pads, Aufgenommenes das nicht genau der original Quelle entspricht etc.
Sind dann doch immer wieder Sachen, warum ich dann doch nichts mit der Kiste mache.
 
Kaum eine GB kann die Drums live so schön verändern.. Und alles dynamisch, wenn man es vorher eingerichtet hat, aber ich greife eher zu anderen Samplern, fällt mir auf.. Hm
Benutzt Du die 8 Midi Spuren (9-16) ? Hast Du ein iPad ? Das ist eine super Kombi, mit dem DT paar Synth oder mi Rack o.ä aufm iPad sequencen und mit den 8 Parameter Reglern, die dann ja CCs senden können, schön an den iPad Synth Sounds schrauben.
Die Sampler Spuren des DT dann als Drummie und schon hat man ein ganz ordentliches kleines Live Setup.
 
Zuletzt bearbeitet:
Aufgenommenes das nicht genau der original Quelle entspricht
echt, ist das so?

ich bin mir nicht sicher

wie findet ihr generell den Sound?

also ich setze den als Midi Sequencer und Drummachine ein
in bin eigentlich klanglich echt relativ zufrieden .... .... das einzige was ich wirklich vermisse sind Einzelouts
immerhin kann man L/R als 2 Outputs hernehmen
mit filter und Comp kann man schon sehr durchsetzungsstarke BS und knallende SN machen
die nicht nach Elektron klingen
ich versuche Samples zu nehmen, die schonmal mit nem 8 o 12 Bit gesampled und runtergepitcged wurden
und pitche am DT rauf
so bekommt man etwas crunch rein, wo der DT eher glatt rüber kommt
 
Jo, ist so mit dem Sound.
Wenn ich Drums sample, fällt das kaum ins Gewicht;
Bei Noise/Industrial Loops vom Modular System macht sich der Dynamik und Soundunterschied aber durchaus bemerkbar.
Wenn ich eh nachbearbeiten will, geht's okay, ansonsten nervt das einfach, wenn der Sound verfälscht ist.
 
Jo, ist so mit dem Sound.
Wenn ich Drums sample, fällt das kaum ins Gewicht;
Bei Noise/Industrial Loops vom Modular System macht sich der Dynamik und Soundunterschied aber durchaus bemerkbar.
Wenn ich eh nachbearbeiten will, geht's okay, ansonsten nervt das einfach, wenn der Sound verfälscht ist.
keine Ahnung wie oft es die Diskussion schon gab, ich konnte das nie nachvollziehen... es waren eigentlich immer User-Error.
 
Wenn ich straight reingeh, aufnehme und aus dem Samplemenü ohne jegliche Bearbeitung das Samplematerial abspielen und es nicht komplett so klingt wie es reingegangen ist, tu ich mich schwer, darin einen User-Error zu sehen/fnden.

Wenn es wieder einen Hannover Stammtisch gibt, kann ich beide Kisten gerne mitbringen und wir gehen das Mal zusammen durch.
Wäre mir nur lieb, wenn es ein Anwenderfehler ist, dann wäre auf der Ebene zwischen meinem Digitakt und mir wieder alles in Butter 😉
 
Wenn ich straight reingeh, aufnehme und aus dem Samplemenü ohne jegliche Bearbeitung das Samplematerial abspielen und es nicht komplett so klingt wie es reingegangen ist, tu ich mich schwer, darin einen User-Error zu sehen/fnden.

Wenn es wieder einen Hannover Stammtisch gibt, kann ich beide Kisten gerne mitbringen und wir gehen das Mal zusammen durch.
Wäre mir nur lieb, wenn es ein Anwenderfehler ist, dann wäre auf der Ebene zwischen meinem Digitakt und mir wieder alles in Butter 😉

ich erinner mich noch das wir sowas vor Monaten mal hatten, ich extra Aufnahmen gemacht hatte und einfach 0 Unterschied hören konnte

wenn ich mich nicht falsch erinner, hatte der user den Master-Compressor vergessen

aber ja, wenn mal wieder n Stammtisch ist , können wir das gern zusammen durchgehen - oder unter Sicherheitsmaßnahmen , kommst nach Garbsen und wir gucken mal
 
Benutzt Du die 8 Midi Spuren (9-16) ? Hast Du ein iPad ? Das ist eine super Kombi, mit dem DT paar Synth oder mi Rack o.ä aufm iPad sequencen und mit den 8 Parameter Reglern, die dann ja CCs senden können, schön an den iPad Synth Sounds schrauben.
Die Sampler Spuren des DT dann als Drummie und schon hat man ein ganz ordentliches kleines Live Setup.
Tatsächlich kommt noch ein IPad dieses Jahr. Das werde ich mal versuchen, danke für den Tipp.
 
Ja, an die Sache mit dem Compressor kann ich mich auch noch gut erinnern.
Fällt aber flach, weil ich den DT kürzlich, nach einer Aufräumaktion, komplett auf Werkseinstellung zurückgesetzt hatte.
 


Neueste Beiträge

News

Zurück
Oben