Elektron, Reparatur-Adresse

rblok

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Hallo in die Runde,
Elektron kriegts seit 3 Wochen nicht hin, mir die Adresse zu senden an die ich ich mein Gerät zur Reparatur sende.
Auf der Website findet sich nur die Geschäftsadresse. bin mir relativ sicher dass es dieselben ist, will aber sicher sein.

Hat sich jemand die Adresse zum Einschicken notiert?
 
Hallo in die Runde,
Elektron kriegts seit 3 Wochen nicht hin, mir die Adresse zu senden an die ich ich mein Gerät zur Reparatur sende.
Auf der Website findet sich nur die Geschäftsadresse. bin mir relativ sicher dass es dieselben ist, will aber sicher sein.

Hat sich jemand die Adresse zum Einschicken notiert?
ohne RMA wird das nichts...
 
ja merkwürdig.. normalerweise geht das superflott mit Elektron. 3 Wochen kein Versandlabel klingt schräg. Da würd ich nochmal nachhaken.

Erzähle ja auch seit Jahren das deren Supportquali die Ausnahme von der Regel ist, diesmal leider nicht. Hake seit 3 Wochen im 4 Tage-Turnus nach ;(
Die Begründung war »understaffed«, ich hoffe mal dass sich das wieder bessert, ist ja auch Ramadan, Erkältungs- und Urlaubszeit.
RMA braucht man bei denen nicht, aber ne Adresse würd schon helfen.
 
So, jetzt kam die Antwort. Ich packs mal hierhin für andere:

A service order has been created for your Elektron device. This email contains important information about what to do before you ship the device, how to ship it, and what will happen after you have shipped it.

The turnaround for a repair is 1-3 weeks after we receive the device. In the case of an exchange, the turnaround is a few days.

If possible, you should make a full backup of your device before you send it. If you include a Compact Flash card, be sure to make a full backup of its contents. If our workshop needs to replace the CPU board (or in the rare case that the unit is lost in transit), a backup is the only way to restore the data.

Keep in mind that excessive dirt can affect the warranty status of your device, and in the case of devices that are extremely dirty, our workshop reserves the right to refuse the repair.

We strongly recommend that you use a shipping service that will deliver the device directly to our warehouse. If you send the package with a shipping service that delivers it to an access point, note that we pick up packages once a week.

Once the tracking information for your package indicates that the device has arrived at our warehouse, there will be an additional 1-2 days before it's registered by our service center. When our service center registers the device you will receive an email notification.

______________________________

Please follow these instructions when shipping the device to Elektron:
1. Include relevant accessories (such as the power supply, Compact Flash card, USB cables, and CA-3 MIDI adapters). Do not include manuals, stands, or similar items.
2. Place the device in the original box using its original padding. If you do not have the original box, pack the device carefully using plenty of shock-absorbing material.
3. Use an outer box if you want to protect your original box. Remember, you are responsible for packing the device safely!

Ship to:
Elektron Music Machines MAV AB
Banehagsliden 5
414 51 Gothenburg
Sweden
Telephone: +46 31 743 74 40

Additional information for sending the device from a country outside the EU:
Commodity Description: Broken Electronics – DO NOT TAX
S/N: XXXXXXX
Value for Customs:
50 USD (or similar to your currency, please note additional costs derived from the importation of the item will be forwarded to you)
 
So, jetzt kam die Antwort. Ich packs mal hierhin für andere:
das ist exakt der Text der anno 2019 auch schon kam .

Also normaler workflow:
Email mit Problembeschreibung schreiben. Die antworten wenige Stunden später. Du bestätigst die Rückfrage und bekommst wenig später ein UPS-Versandlabel.
2-4 Wochen hast du dein Gerät Tip-Top zurück.
 
Zuletzt bearbeitet:
Die scheinen momentan auch gehäuft Geräte mit Displayschäden reinzubekommen. Schlechte Charge von blauen Oleds (für mich sind die blau :) )

 


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