Yamaha RS 7000

Dieses Thema im Forum "mit Sequencer" wurde erstellt von fleckanowitsch, 28. März 2010.

  1. Tach!!
    Ich hab mir ein Yamaha RS 7000 besorgt und würde gerne die einzelnen Keyboard-Tasten mit Effekten sowohl aus dem internen Speicher als auch von der Speicherkarte belegen!
    Funktioniert das überhaupt oder klappt das nur bei den 2 Pads?
    Ich schaffe immer nur einen Effekt auf alle Tasten zu legen - und im Handbuch sthet nix!!!
    Bitte helft mir!!!
     
  2. Moogulator

    Moogulator Admin

    Wenn du den Sound angewählt hast, kannst du ihn da spielen, aber nur als ALTERNATIVE zu Funktion Arrangement. Du musst also nur umschalten zwischen Arrangement und Spielfunktion (keyboard). Die beiden Pads sind frei belegbar mit was du willst, irgendeine Taste festhalten (weiss nicht mehr welche) und antippen, dann wars das schon. Genauer kann ichs grade nicht sagen. BEi Yamaha gibt es die Anleitung aber noch zum Download, glaub ich.

    :hallo:

    (verschoben nach sequencer/groovegear)
     
  3. Hey Moogulator!

    Hab`s heute mal versucht!! Es hat geklappt...allerdings nicht so wie ich`s gerne hätte!!
    Wenn ich den Sound auf die Tastaur lege und dann auf Keyboard drücke, dann sind ALLE Keyboard-Tasten mit dem einen Sound belegt!
    Ich brauche aber nur den Original-Sound auf einer Taste!!
    Am besten auf jeder Taste einen anderen Sound!!

    P.S.: Kannst du bitte EINFACH schreiben??? Bin keine Techniker und versteh viele Sachen net! ;o)

    Bittedanke
     
  4. Moogulator

    Moogulator Admin

    Ich hab das Ding nicht vor mir und besitze auch keine, es ist lange her. Ich kann dir also mit Sicherheit nicht sagen: Jetzt den Knopf und dann dort drücken. Das sollte am besten ein Besitzer tun. Das mit den Pads geht jedenfalls so, dass man da die Taste festhält und das Pad auch, aber welche und wie die heißen wüsste ich jetzt nicht mehr.

    RM1X Besitzer oder Erinnerer werden das ebenso beantworten können.
     
  5. Zolo

    Zolo aktiviert

    Man kann auf eine Spur ENTWEDER ein internen Sound ODER einen Sound von Karte legen. Mixen geht nicht.

    Gruß Zolo
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    nach langer abstinenz hier im forum, kann ich als einstieg hier wohl gleich mal helfen.
    diese maschine ist nicht nur ROMpler sondern auch ein sampler.
    das ist schon mal sehr wichtig für deine frage(n).
    grundsätzlich solltest du das handbuch zu deinem besten freund machen und jede gelegenheit nutzen das gelesene umzusetzen.
    klick
    klick

    RS7000 Power User Guide- Mode Definition and Concepts
    RS7000 Quick Start Guide: Pattern Skills
    RS7000 Pattern Mode: Phrases -Tracks-Copy
    und wohl wichtig für dich Understanding Slice

    die von dir angesprochenen 2 pads sind die einzige möglichkeit noten dynamisch einzugeben *ohne* externes keyboard/drumpad
    um diese zu belegen hältst du TAP drückst gleichzeitig die note (eins von 16 pads) und tippst dann auf das pad welches du mit besagter note belegen willst.

    was du mit effekten meinst, weiß ich nicht.
    das stimmst so nicht ganz.
    du kannst auf die einzelnen tasten natürlich verschiedene sounds legen (Understanding Slice PDF!!), mußt dazu also mit samples arbeiten. die samples hast du schon vorher zusammengeklau(b)t und mußt sie dann auf die karte ziehen und von dort aus in die maschine laden. beim laden kannst du dann bestimmen, welches sample auf welcher note liegt, oder ob es ein pitched sample werden soll (ein sample, chromatisch spielbar), du also im besten fall das root-note-sample hast und der rest wird dann "dazugerechnet".
    mit einigem aufwand kann man sich auch multis basteln, mehrere samplebänke belegen usw.
    wenn du interne sounds dazu haben willst, mußt du sie vorher über die resampling funktion sampeln und dabei auch dei internen efx nutzen, falls du das mit effekten meintest.

    such mal auf youtube- silk da relic
    der ist dauernd am slicen&dicen mit der RS7k.

    obwohl ich meine fast schon eingemottet habe kann ich ja mal ein RS7000 - 101 schreiben, falls da bedarf besteht.
    aber erst brav das handbuch lesen und selber rumprobieren!


    grtz, nanopole
     
  7. Zolo

    Zolo aktiviert

    Klar besteht da interesse! Deine Tips die du mir per PM geschrieben hast, gehören meiner Meinung nach der Öffentlichkeit zugänglich gemacht :supi:
     
  8. +1 :supi:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    aus dem MOtifator forum (RS sektion ist down)

    Bad Mister’s RS7000 Tips:

    Shortcuts:
    • Press [SHIFT]+[Fx] (Function buttons 1-4) to activate the numeric keypad via Sub-mode buttons – the numbers flash meaning you can enter data via buttons, press [ENTER] or [DO] to execute;
    • [OCT DOWN]+[OCT UP] = return to normal octave;
    • [SHIFT]+[UTILITY] to see available sequencer/sampler memory.
    • [SHIFT]+[MASTER] to return Master Effects to their default settings
    • Factory Reset: Hold [OCT DOWN]+[OCT UP]+[STORE] on power up
    • Autoload: Hold TRACK button 1…9, on power up to activate Autoloads 1-9. You create the auto loads by, literally, naming the file “autold1”, “autold2”, “autold3”, etc. Once executed the unit will automatically load the file every time, until you reprogram it to look elsewhere. Holding track 10 on power up will cancel any programmed auto load. You can also place an auto load file on a SCSI drive. This makes it easy to pick up where you left off if you ever have to stop mid-session. Simply create an Autoload file in a folder named for the project in question, power up and you are back where you left off.
    • Hold [SHIFT] while turning a knob to move in values of +/-10
    • Hold [TRACK SELECT]+[ALL] while changing a function to affect all tracks simultaneously
    • Hold [TRACK SELECT]+[1-8] while changing a function to affect the first 8 tracks
    • Hold [TRACK SELECT]+[9-16] while changing a function to affect tracks 9 through 16
    • Test Routine: [PATTERN]+[PATTERN CHAIN]+[UTILITY] on power up
    • Update Routine: [REC]+[STOP] on power up

    RS7000 Custom Kits Tips:
    You will naturally develop your own favorite drum sounds. The RS7000 will let you assemble and manage your own custom kits. Custom kits will be made from user samples and can be best assembled in a SAMPLE COMMON Program location. Individual samples that have been created in a Sample Local Program can be copied to a Sample Common program. The advantage is that Common programs can be accessed from all Patterns and Songs – not just the one they were sampled into. There are several ways in which you can get samples into a Sample Common Program: As mentioned they can be copied. Sample locations are number 001 through 128 and C001 through C128, where C is Common. Samples can also be imported directly into Sample Common programs (if you select the location in the mixer prior to importing). Even samples that have been Sliced into segments can individually be copied to a location within a Common Program Kit. The Sample Common Program can be named and stored as part of an ALL, a PATTERN or a SONG data file (.R2A, .R2P, or .R2S) and it can be loaded separately if you select LOAD, then select the “SMPL” as your load type and look in the “Common_Samples” folder.
    The RS automatically keeps track of “Common_Samples”, “Pattern_Samples” and “Song_Samples” and lets you extract individual samples from within ALL, PATTERN, and/or SONG data files types. When a Pattern or Song has a phrase that points to a Sample Common Program – the RS will automatically associate the samples used with the Pattern they are used in. This way if you load the Pattern – you will load the samples.
    The best way to archive your data is in ALL data files – because it is the most complete. It also lets you recover any portion of the data, for example, you can load a single Pattern from an ALL data file that contains 64 Patterns. You can load a single Song from an All data file that contains 20 Songs. You can recall any Local Sample (sample used within a Pattern or Song) or any Common Sample program from an ALL data file. Rather than save each Pattern individually to SmartMedia card – save an ALL file – this way it will not duplicate the COMMON samples for each individual Pattern save.

    durchforste gearde meine festplatte, da kommt dann noch mehr...
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    programmierter filterwechsel (fortgeschrittene anwendung > sysex)
    kleiner sysex workshop von latif, einem RS.org forum member.

    "sysex ,hex and bin..ai...ry :D magic"

    see if you get it from this info, it was explained to me by Corley Brigman and Phil G.:

    To change the filters on the RS7000 you need to input a System Exclusive message as follows:

    F0 43 10 6A 13 pp 41 dd F7

    translation:
    F0 Begin System Exclusive message
    43 Yamaha ID code
    10 Parameter Change message
    6A RS7000 ID code
    13 Multi PART Group 3
    pp = the PART number in hex 00= trk1; 01 = trk2; ...0F=trk16
    41 Filter type
    dd = the data 00=bypass; 01=LPF24; 02=LPF18; ...12=LPF+BPF
    F7 End of exclusive

    pp Part number
    Part1=00
    Part2=01
    Part3=02
    Part4=03
    Part5=04
    Part6=05
    Part7=06
    Part8=07
    Part9=08
    Part10=09
    Part11=0A
    Part12=0B
    Part13=0C
    Part14=0D
    Part15=0E
    Part16=0F

    dd data byte
    BYPASS=00
    LPF24D=01
    LPF18=02
    LPF12=03
    HPF24=04
    BPF12D=05
    BEF12=06
    LPF24A=07
    LPF18s=08
    LPF6=09
    HPF12=0A
    BPFw=0B
    BPF6=0C
    BEF6=0D
    Dual LPF=0E
    Dual HPF=0F
    Dual BPF=10
    Dual BEF=11
    LPF+BPF=12

    Therefore the message for LPF12 if for PART 1=
    F0 43 10 6A 13 00 41 03 F7

    and to change it to a HPF12 on PART 1=
    F0 43 10 6A 13 00 41 0A F7

    Because this is a "SYSTEM" messge you can place it on any track. The message itself defines which PART will be effected by the Parameter Change. This is outlined on pages 326 and 330 of the Owner's Manual (actually it is all there) I included the new filter types that you get with the new Version.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    noch ein workshop

    some of you know about the sequencing of other data/events than just note triggers,
    those don´t need to read any further.
    for the rest it will be a step through tutorial sequencing controllers.

    firstly you have to remember you might patch a RS track MIDI-wise to another channel >
    hit Setup 4 times and you will get the MIDI matrix.
    then patch say track10 to TG9. instead of hitting exit x-times to get out of the setup
    just hit PATTERN once to jump into pattern mode. this will work will all menues.

    back to the real thing:
    select track9 again and enter record mode to create a bassline phrase.
    take two bars to keep it simple.
    now you listen to your bassline and maybe want to add some flava in terms of
    a stepped "filtersweep".

    now track ten comes into the game:

    select track10 and enter step recording mode.
    instead of choosing event type NOTE you will use CC.
    the right controller number would be- look it up in the list, lazy bastardo- just a joke...
    would be CC0074 for filter cutoff aka brightness in yamaha language.
    now as it was a note event just choose step resolution and use the pads while you have to think
    in plus and minus, meaning to open the filter you would hit pads from left (1) to the right (16).
    in other words: the pad from track01 = filter closed totally and vice cersa.
    the advantage of having that controller data on another track is, that it is simply better
    to handle like to edit,reedit and you could mute it (just that track10 containing CC) anytime.
    you also can create something like CC-templates whether it´ll be pitch modulation,
    filtersweeps, filterbank like cutoff parameter-jumps etc.etc.
    do it with all controllers possible and have fun.
    think of left/right cross-panning [cc0010] hihats for example, or the first snare bit higher
    in pitch than the second one (often heard), opening and cutting notes with amp-decay cc0075...


    second little workshop would be working with LFO Speed.
    also create a 2 bar phrase on track9 with one single bassnote lasting for mentioned 2 bars.
    then you have to enter voice edit and set the LFO speed to BPM sync.
    browsing through LFO speed shows the possibilities of beat-synced LFO.

    choose track10 again (patched to TG9) and hit EDIT > INSERT > CC.
    this time the right CC would be CC0076 for LFO speed.
    so let´s make the bassnote wobble.
    EDIT >> Insert event type >> CC

    then edit screen looks like

    Edit TR10 CTRL# DATA

    001:1:000 CC [0076] 000 0-127

    speed > 000 = 4th x 8
    001 = 4th x 7
    018 = 4th x 6
    020 = 4th x 5
    030 = 4th x 4
    032 = 2nd.
    040 = whole/3
    048 = 2nd
    056 = 4th.
    064 = 2nd/3
    072 = 4th
    080 = 8th.
    090 = 4th/3
    100 = 8th
    110 = 16th.
    120 = 16th

    hit !!DO!! (ping! acoustic signal) and jump back into edit...
    hit play and set the LFO Wave/Depth and /or a filter envelope.

    CC001 Modulation
    CC002 Breath Controller
    CC004 Foot Controller
    CC005 Porta Time
    CC006 Data Entry MSB
    CC007 Main Volume
    CC010 Panorama Position
    CC011 Expression
    CC016 LFO Amp Mod (Depth)
    CC017 LFO Filt Mod (Depth)
    CC018 AEG Sustain
    CC019 FEG Depth
    CC038 Data Entry LSB
    CC064 Sustain Hold
    CC065 Portamento On/Off
    CC066 Sostenuto Pedal
    CC067 Soft Pedal
    CC069 Hold 2
    CC071 Resonance (Harmonic Content)
    CC072 AEG Release
    CC073 AEG Attack
    CC074 Cutoff Frequency (Brightness)
    CC075 AEG Decay
    CC076 LFO Speed (BPM Sync ON)
    0-127 000 = 4th x 8
    001 = 4th x 7
    018 = 4th x 6
    020 = 4th x 5
    030 = 4th x 4
    032 = 2nd.
    040 = whole/3
    048 = 2nd
    056 = 4th.
    064 = 2nd/3
    072 = 4th
    080 = 8th.
    090 = 4th/3
    100 = 8th
    110 = 16th.
    120 = 16th

    CC077 LFO Pitch Mod Depth
    CC079 Distance (Parameter for the Dual Filters)
    CC080 FEG Attack
    CC081 FEG Decay
    CC082 FEG Sustain
    CC083 FEG Release
    CC091 Reverb Send
    CC092 Effect Depth
    CC093 Delay Send


    fürs erste sind die kinder jetzt erstmal beschäftigt, beizeiten kommt noch mehr.
    dann mal ran an die kisten und viel spass,

    nanopole
     
  12. Zolo

    Zolo aktiviert

    :supi: Super
     
  13. Zolo

    Zolo aktiviert

    Das verstehe ich nicht... ?
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    ich ging davon aus, daß englisch geläufig ist. :gay:

    wortwörtlich:
    samples können auch direkt in das sample common programm importiert werden, wenn man VOR dem IMPORT die COMMON sample bank im MIXER anwählt.

    so wie man eine synth voice über dem mixer anwählt, wählst du VOR dem laden eines samples die common bank an.
    automatisch wird es so zum common sample.


    common samples sind songübergreifend.
    common samples und nur die lassen sich dann wenn erwünscht über den sample export job auch wieder als .wav exportieren und auf SMC/ZIP speichern.

    :nihao:
     
  15. Zolo

    Zolo aktiviert

    Wo zum Henker kann ich denn Common Samples im Mixer einstellen ?
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    welch pein im po...

    SUB MENUE >> MIXER!!! MSB/LSB ( Most und Least Significant Byte) Werte im DIsplay sind ausschlaggebend


    • RezoBass 1= BANK MSB 063 LSB 000 PROGRAMM 001

      SMPL LOCAL = BANK MSB 064 LSB 000 PROGRAMM 001

      SMPL COMMON = BANK MSB 064 LSB 001 PROGRAMM 001
     
  17. youkon

    youkon aktiviert

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