Synth-Posts, die keinen eigenen Thread rechtfertigen…

Wozu Yamaha so etwas herstellt ... Besonders billig für besonders billige Spielzeuge?... :agent:
Aus der Anleitung: https://device.yamaha.com/ja/lsi/products/sound_generator/images/4MF825A40.pdf
YMF825 is a sound generator/controller/amplifier device with high quality melodies
and keypad/alert tones, designed for sophisticated audio user interface on home
appliances and office equipment products.

Features
□ 16-voice polyphonic FM synthesizer
□ 29 on-chip operator-waveforms and 8 algorithms offers a whole variety of
sound
□ Synchronous serial data link for host controller interface
□ Integrated loudspeaker driver (Also supports external amplifier connection)
□ Integrated 3-band equalizer
□ Integrated 16-bit monaural DAC
□ Integrated power-on reset
□ Flexible Power Supply Configurations
 
Für Haushalts-, Office-Geräte, die Töne von sich geben?... :agent:

Da steht noch z.B. Folgendes dabei:

"As many as 16 FM voices are supported, and any host controller can manage those voices using the on-chip melody sequencer that plays tunes autonomously without host controller interventions."
 
Zuletzt bearbeitet:
Für Haushalts-, Office-Geräte, die Töne von sich geben?... :agent:
Keine Ahnung, 'ne programmierbare FM Klingel fänd' ich nett, Reiswecker, Fahrzeuge und div. Küchengeräte geben mittlerweile Melodien von sich, wenn auch meist nicht mehrstimmig, was vielleicht beim Stückpreis bei hohen Stückzahlen keinen großen Unterschied mehr macht :dunno:
 
Fotokameras machen z.B. auch Klansignale. ;-) Also Klang-Generatoren werden schon benötigt. Evtl. kann Yamaha ihre Chips zur Klang-Erzeugung günstig herstellen und günstig in hohen Zahlen verkaufen. Dann wird das auf die Platine draufgelötet. Irgendwas muss man ja als Klang- und Melodie-Generator verwenden, wenn das Gerät Klänge wiedergeben soll. :agent:
 
Auch nicht schlecht...
The tank the swan and the balloon tour
Vince Clarke Erasure in 1992 with Jupiter 8, Juno 60, Prophet 5, and Xpander strapped to the roof.
In the tank Vince had his Jupiter-8, Prophet 5, Juno-60, Minimoog and Oberheim Xpander, all controlled with CV/Gate only by a Roland MC-4. An Akai MPC-60 handled the drums (Mostly sampled from his synthesizers anyway).
This is the main sequencer" he explains, clambering aboard (it's another MC-4). "...and this is the spare. Channel 1 is going to the Moog, which creates the bass, so for every song" He seems very pleased with this minimal, utilitarian role. "Channel 2 is going to the Juno 60," (it's above our heads, seatbelted to the roof of the tank) "...channel 3 goes to this box here, which we had built. It's a splitter box, and the signal either goes to the Prophet 5" (also above our heads) "...or to the Jupiter 8" (over my left shoulder). "That's determined by the MC-4 program.
"Basically, you've got CV1, which is your pitch; CV2, which can be filter or amplitude depending on the synth; Gate/Trigger; and MPX which is the switcher, set to 1 or 0, which tells the box to direct the signal to either the Pro 5 or the JP8. Channel 4 is the same thing again, but using the Oberheim Xpander" (rear-view mirror) "...as two keyboards, directing the signal to either the left- or right-hand side. So effectively we've got two synths there. We can only have four synths playing at once, but we've got six sound sources. And sync'd to the MC-4 is the MPC-60, creating all the drum sounds."

vince tank 2.jpgvince tank 3.jpgvince tank.jpg
 
Ich suche immer bei Videos bei denen ich mir nicht sicher bin nach dem Youtube Code, in diesem Fall z.B. OGtaO9_oQlI
 
  • Gute Idee
M.i.a.u.: oli
@Moogulator Ist das möglich den Thread mal oben anzupinnen? Ich weiß, man kann dass nicht mit jedem machen, aber dass hier ist irgendwie ein Dauerbrenner und erspart den ein oder anderen neuen Thread....
 
Pack den Thread doch auf die Lesezeichenfunktion des Forums.
 
In front of his E-mu synthesizer, one of the largest and most complicated systems that they ever produced. It was built into two 4100 walnut system cabinets, each approximately 45” wide by 26” high, and delivered to Frank Zappa in 1976.
Also included were two 4000 mono keyboards, and the then new 4060 Polyphonic Keyboard and Sequencer. The system was designed so that the two cabinets could be operated independently if required; Cabinet 1 as a traditional monophonic synthesizer with an extensive range of sounds and effects, and Cabinet 2 as a fully polyphonic instrument with its 12 oscillators and sequencer modules.
Towards the end of his life in June 1993, FZ donated the E-mu to the Musée de la Musique in Paris.
336166126_1005954700782043_2841272671965434680_n.jpg
 
Ich liebe meine Octatrack über alles, aber wenn es eine Sache gibt, die ich dran ändern würde, wäre es, dass der Tempo-Button und ein Trigger mit Parameter Lock bitte, bitte, bitte im selben Tempo blinken können.

Es macht mich wahnsinnig!
 
Apropos Vintage–Technik–Liebe… (bezogen auf den Kassetten–Radio–Synth von Drone)

Habt ihr schon diesen Bodentreter mit dem Interface einer Wählscheibe gesehen?
Von Simon the Magpie…
Soundunterbrecher, Looper & Fuzz.

 
gestern zufällig auf dieses Vid gestoßen - das nenne ich mal einen Pitchbend-Hebel. :cool:



Ist hier wahrscheinlich schon altbekannt, aber die Spielweise finde ich echt nicht schlecht - sehr nah am echten Katzendarmsound. 👍

Hehe, wow gut gespielt.
Ich kannte das bisher noch nicht.
Ist wohl eine Modifikation, wenn ich das richtig verstehe.
Hohner hat solche Teile – Whammy Clavinet – nie gebaut.

 


Neueste Beiträge

News

Zurück
Oben