Vermona Mephisto – bilingual (english/deutsch) info

so far.. heres a pic of the MEPHISTO.. :
it will not be released..

Vermona Synth overview..
mephisto
click to enlarge!!!

Der mephisto wird NICHT gebaut werden.. aber vermona arbeiten sicher an einem anderen polysynth..! unklar wann und wo.. aber mephisto ist definitiv gekippt & gecancelled!

Vermona MEPHISTO: Klangerzeugung ist vollanalog, 3 diskret “IC-frei” aufgebaute Sägezahn-Oszillatoren sorgen für fetten Klang. Für den verstimmungsfreien Betriebgibt es DSPs im Mephisto, sie geben eine Sinusschwingung aus, die zu einem Impuls geformt wird, und dieser wiederum synchronisiert das Rücksetzen des vom VCO generierten Sägezahns.
Filtersektion: besteht aus zwei unabhängigen 24dB-Multimodefiltern wie im DAF1 Filtermodul von Vermona, die in verschiedenen Varianten miteinander verknüpft werden können (info/test/audio höre/siehe DAF1 site..). 2 frei zuweisbare ADSR- und eine Start/Attack/Decay-ENV, zwei LFOs und 3 Steuereingänge sorgen für die Modulation. Es gibt einen Rauschgenerator mit Rosa und Weißem Rauschen, Ringmodulator, OSC-Sync, FM und mehr…
Naja und die geplanten Motorknöpfe.. evlt auch ohne.. malsehn.. info gibts bei HDB elektronik und vermona.de (greets an Lutz!!)

interview VERMONA/Portrait

links: vermona.de (private site!! aber seeht gut und umfangreich!!)
the manufacturers are: die Hersteller sind aber HDB Audio!!
die offizielle m.a.r.s site ist/the official MARS site is hier/here
the “little sister” is a 2 VCO synth by vermona ,too
(and not the official name ;-) its M.A.R.S: Monophonic Analog Rack Synthesizer)
its a monophnoc 2 OSCs/2 Suboscs (per osc) synth with ringmod, 2 CCs for Cutoff and LFO Speed (great huh!!?)..
the LFO can go up to 100hz.. maybe it will be more (!!) and its shape will be variable..
its ENV will be 1ms to 1min (2 ENVs ADSR)
Filter is a 24dB LPF (DAF1-type..)
the LFOs shape can be formed tri->saw-saw up-sine-rect… with tunable symmetry..
noise and ringmod
separate glide per OSC.
all CCable!!

so what you get is 2 OSCs plus 4 SUBoscs.. why? and how?
you
can use the saw,12.5% pulse, rectangular (50% duty cycle) at 4′,8′ or 16′, if you want you CAN add another OSC one octave below and another one below that (all rectangular)
so thats why it is 2 SubOSCs per VCO!
at least this can sound like having 3+3=6 OSCs!!
the LFOs and ENVs will be quite fast: 1ms! shortest on the ENVs, also the LFOs will go far up into the sonic audio area..
and every VCO can have its own Glissando (!!!)
The Envelopes can be triggered by an LFO and Resonance is also Modable..
Higher Resolution for Cutoff and LFO Speed (255 steps!!)
It will have Sync and Ringmod and see the LFOspeed as some sort of FM because it will be posiible to go up to 200Hz..maybe more.. wait a little moment..

Vermona Synth overview..