Novation AFXStation? Es ist einfach eine Bass Station 2 in schwarz

Bass Station AFX

Die finale Lage ist exakt so wie erwartet: Eine Bassstation im ähnlichen Design wie die WARP-Edition – Schwarz mit AFX Station Benennung.

Die Bass Station 2 kriegt eine kleine Limited Editon in schwarz mit AFX Bezeichnung und sonst ist es das was man kennt.
Viel viel Werbung für eine kleine Sache.Kostet 380€ plus Steuer. *Thomann link, unterstützt die Page wenn du die nutzt und was kaufst

Das war’s schon – was alles passierte steht hier unten drunter.

Bass Station AFX
Bass Station AFX

Bass Station 2 in schwarz = AFXstation? Ja, so ist es.

Bisher nur ein Gerücht, aber dicht genug, es zu posten. Novation bringt in Zusammenarbeit mit Aphex Twin die AFXStation. es gibt inzwischen auch eine Verpackung und startete mit dem Bild eines Synths und AFX Logo an einem britischen Plattenladen (Phonica) und danach an einer Plakatwand/Display. Ein netter Werbegag für einen tollen Synth. Aber es könnte auch etwas total anderes kommen oder eine andere Farbe und Name als BS2 oder eben noch etwas Neues?

Und was ist es?

Es ist vielleicht einfach nur eine schwarze – zugegebenermaßen schöne – Bass Station 2 im Warp-Design und daher mit Namen WxAxRxP – mit gleichen Features wie die altbekannt (und auch tolle) Bass Station 2 mit AFX Mode, die aber eben am Ende einfach „nur“ ein neues Design ist. Wäre es eine Autechre-Edition hätte man auch die Bedruckung weglassen können. Authentisch wär’s. Aktuell gibts sie noch zu kaufen, vielleicht war eine neue Auflage fällig.Aber es ist nicht der 20. an dem das Release ist und es kann sein, dass es noch was neues geben könnte, was anderes! Denn dieses Gerät GAB es schon und es ist ja mit WARP gelabelt und nicht mit AFX.

Novation BassStation 2 Warp
Novation BassStation 2 Warp – war auf 5 Stück begrenzt. Aber die AFX Version..?
Novation BassStation 2 Warp
Novation BassStation 2 Warp aus der Limited Edition könnte ein Vorbild sein für die AFXstation?

Zu sehen ist (lt Forum):

  • Novation,  X Station
  • Volume
  • Latch
  • Oscillator (2x)
  • Section
  • Patch
  • Tune
  • Microtune
  • Dump
  • Global channel
  • VCA
  • headphones
  • out, Input Gain
  • 9: GlideDiv
  • Osc Filter Mod
  • Usb,  Midi (in / Out) -> Din laut Zeichnung, Off
  • ext DC, Power In 9v dc 300mA

Kurz gesagt – das Layout ähnelt dem Panel der Bass Station 2 sehr, es kann also sein, dass wir es nur mit einem Branding zu tun haben. Sinnvoll wäre eine Modfikation, Verbesserung eines an sich guten aber nicht mehr ganz jungen Synths. Und was wurde es? Genau das. Wir müssen dennoch warten – eine AFX gelabelte Wiederkehr wie im Falle Warp ist aber wahrscheinlilch. Ob sie limitiert sind weiss man nicht. die obige Abbildung war auf 5 begrenzt.

afxstation bassstation 2
afxstation bassstation 2

AFXstation

Kaum etwas davon ist so speziell, dass es auf etwas hinweist, was nicht schon von Novation in Form zB. der Bass Station 2 angeboten würde. Es kann also eine Variante sein, die quasi dann einfach nur eine Fan-Edition wäre. So wie die MoroderNova. Die große Neuheit von AFX war bereits schon drin – nämlich die großartige Option jeder Taste oder einer Tastenzone einen Sound zuzuweisen, welcher als Quasi-Drummachine oder noch etwas mehr – wie entsprechend viele Patches abgespielt werden können. Das ist einer der besten Ideen überhaupt. Es gab auch mal eine Zusammenarbeit mit Korg für Presets im Monologue (die waren wirklich gut). Außerdem gab es auch mal ein Gerät, welches TX/DX Patches erfindet und per Machine Learning verarbeitet. Die Verpackung sieht offenbar so aus:

AFXstation Novation Verpackung
AFXstation Novation Verpackung
AFXStation
Novation AFXStation

Wir werden bald sehen und diese News updaten, wenn wieder mehr zu sehen sein wird – und offenbar kommt jetzt fast jeden Tag irgendein Hinweis dazu.

Novation AFX Station
Novation AFX Station

 

Stufe 1 – am 20.Oktober wird das Geheimnis gelüftet sein.

Novation AFXstation
Novation AFXstation

Hier kannst du weiter lesen.. –> Forum

Immerhin gibt es von Novation eine kleine Review-Aktion für Warp, die ich einfach mal reposte:

zum reinhören für Spätgeborene..

 

Mick Gilbert // Head of Customer Experience

Nightmares on Wax, Smokers Delight – 1995

„To me this is the album that introduced me to trip-hop/downtempo, which to this day would be my answer to a ‘favourite genre’ question if I was forced to choose. A master piece of fluid grooves and textures that I spent many an evening chilling out to over the last 20 years. Setup by the slow build into ‘Nights Introlude’, just writing this and thinking about it chills me out!“


Dave Hodder // Head of Product Innovation

WARP CD44 Blech II – Blechsdöttir – 1996

„I think it’s fair to say this album changed my life. As a reluctant grunge kid from a comprehensive school where you had to pick a side („metaller“ or „raver“), I knew I wanted more from music. I’d dabbled with electronica, but until I heard Blech, I didn’t know music like this was even possible. It could be anything it wanted to be – deep, funny, dark, clever, silly, funky – often all at the same time. As a teenager, that was a message I really needed to hear!“

Mario Buoninfante // QA Engineer

Boards of Canada, Tomorrow’s Harvest – 2013

„It’s a masterpiece! Like all their works this doesn’t fall into any label. A timeless, beautiful, sonic adventure, rich of esoteric and cinematic soundscapes, where the sound turns into images and all is required of you is to close your eyes and be ready for what is probably one of the most interesting journeys you’ll ever have.“

Alex Jann // UK South Sales Manager

Two Lone Swordsmen, A Virus With Shoes – 1999

„One of my all-time favourite albums. The down-tempo electronic bleeped out project from Keith Tenniswood (Radioactive Man) and Andrew Weatherall. The two have both held longstanding and meaningful careers as solo artists, which is impressive in itself, but this project really caught my attention with its tripped-out weirdness and sawing samples, poly-rhythms and almost organic sounds. Perfect “back-to-ours” fodder for after the afters.“
Favourite track: Cloned Christ On a Hover Donkey (Be Thankful)

Jonathan Campbell // Product Manager for Customer Lifetime Value

Flying Lotus, You’re Dead! – 2015

„The variation on this LP is unreal. Its jazzy and futuristic at the same time. He also gets some amazing features on this album too, the track with Kendrick Lamar, ‘Never Catch Me’, stands out as this is one of the biggest stars in their prime double time rapping over a drum & bass influenced breakbeat tune with an insane guitar solo in the middle. That’s just about the most Flylo thing ever!“

Joe Deller // Test Automation Developer

StereoLab, Transient Random-Noise Bursts With Announcements – 1993

„After suffering years of those “sons of dung beetles” Stock Aitken Waterman in the mid 80s to early 90s (I’m the same age as some of the band), artists like StereoLab weren’t so much as a shot in the arm as full on surgical limb replacement. The “do it ourselves vibe” borrowed from early punk ethos that had by now been consumed into mainstream and the scourge of the New Romantics was upon us and it was not good. StereoLab didn’t burst onto the scene, they started building one from the ground up. Before there was shoegaze, there was StereoLab. Mixing French chic, existentialism, deceptive minimalism with wall of noise, tracks often leave you wondering “what was that about?” and the band would reply “Yes”. They produced “Product” not songs. Live performances were often chaotic, verging on awkward, yet deceptively polished. Their style progressed with descending into the self-indulgent pomp that prog rock had fallen into. The music has aged well, Jenny Ondioline sounds as bonkers today as it did years ago, “Life on Earth is a bloody hazard, it’s a fact”. Can’t argue with that Lætitia.“
Favourite track: Jenny Ondioline

Justin Foster // Research Engineer

Autechre, Confield – 2001

„It was so refreshing to hear something that moved way beyond the standard pop instrumentation and form. The distinctions between drums, chords and melodies were for the most part completely broken down. This made me listen deeper to the evolving sonic textures. You could no longer hear something like a hi-hat loop a few times then ignore it (as with so much other music), Autechre now demands your attention. For this album, Autechre created bespoke music software using Max/MSP to great effect, shattering through the restrictions imposed when using a conventional DAW of the time. At the time this album came out I was just finishing my degree in Music Composition which involved a lot of study of avant-garde music, at the same time I had started to really get into techno. Autechre was for me one of the only things that successfully bridged the gap, connecting the two worlds.“

Danny Nugent // Novation Product Designer

Flying Lotus, Los Angeles – 2008

„This is the album that introduced me to the LA Beat Scene. The whole album is littered with elements I love; off kilter beats, woozy synths, psychedelic samples. Fly Lo has such a great approach to layering his sounds, maximalist in his approach without sounding overly complex, each layer intricately knitted together and playing off each other. Throughout is this hazy, lo-fi aesthetic making me dream I was out in LA.“

Nick Venables // VP EMEA Distribution

Boards of Canada, Telephasic Workshop – 1998

„This dropped through my letterbox as a 10” promo back in the late 90’s when I was a working DJ. It was ground breaking in its approach and use of samples, and I loved the way it constructed rhythms with the vocal samples. I loved it when it was released, and I still listen to it 20 years later.“

James Dibley // Junior Firmware Engineer

Seefeel, Succour – 1995

„This would convincingly resemble a lost cousin of Selected Ambient Works Vol II, if not for the deep dub rhythms that propel it through a strange, smeared soundworld of treated feedback and wordless vocals. Empty space never sounded so humid or so sensual, and the best record I know to play loudly in total darkness.“

Chris Calcutt // EMEA Product Specialist

Aphex Twin, Richard D James Album – 1996

„From the opening bars of this albums first track “4” it is plain your hearing a programming master at work. In many ways the RDJ album is his most sensible and sensitive work, the musicality pours out of the melodies and harmonies throughout. Use of orchestral string sounds on tracks like Boy/Girl Song and Goon Gumpas settle the album into Aphex Twin’s most accessible offering. That’s not to say there isn’t a liberal smattering of typical Aphex madness on this too. Peek 8245201 and Carn Marth take us right back to the usual “dentist chair” Aphex we know and love.“

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