Wie spricht man eigentlich "Cwejman" aus?

Wie spricht man eigentlich "Cwejman" aus?

  • Kwäimän

    Stimmen: 0 0,0%
  • Quetschmann

    Stimmen: 0 0,0%
  • Krzveymansk

    Stimmen: 0 0,0%
  • - (ist geheim!) -

    Stimmen: 0 0,0%
  • Ich seh zu, dass ich nie in die Verlegenheit komme

    Stimmen: 0 0,0%
  • (Antwort siehe in meinem Beitrag)

    Stimmen: 0 0,0%

  • Umfrageteilnehmer
    0
  • Umfrage geschlossen .
oder Swäijman?

ernstgemeinte frage: spricht man in schweden das "man" wie "men" aus?

:?:


und ...äh...wofür ist diese frage eigentlich wirklich wichtig? ;-)
 
Ich glaub euch. Danke!

Übrigens interessant:
to sway = schaukeln, schwanken, sich wiegen
In Wikipedia über eine fiktive Person Chris Cwej: His surname should technically be pronounced "Shvay", but he pronounces it "Kwedge" rather than keep correcting people.
 
Jens Groh schrieb:
Okay, Google weiß alles:

" It’s not pronounced Kwejman, and it’s not pronounced Swejman. According to U.S. distributor Geoff Farr, it’s 'Shwayman.' " Jim Aikin, Keyboard Magazine 08/2003

" The Polish engineer in question, Wowa Cwejman (pronounced, I'm told, 'Vohva Svymen'), first began designing analogue synths in the early '70s... " Gordon Reid, Sound On Sound 08/2004

Und wir wissen mal wieder nix.

Amerikaner sind uns da phonetisch im Nachteil, ich habe es von ihm selbst gehört und es ist ein Abkömmling eines deutschen Namens, der re-schwedisiet wurde..

Zwei ist ansich garnichtso falsch als Silbe.. wurde aber mehr zu "swaj" (engl) ,wegen der Phonetik.. und das man/men/män hinten ist klar.. ebenso..
 
hosh schrieb:
oder Swäijman?

ernstgemeinte frage: spricht man in schweden das "man" wie "men" aus?

:?:

Nein, das schwedische "man" ist prounounced [excuse me for slipping over to english at this very point] very much like das "Mann" in Deutsch. And as "Cwejman" is a Polish name we are just as confused as you how to pronounce it :?

/Henrik, Stockholm
 
longforparade schrieb:
hosh schrieb:
oder Swäijman?

ernstgemeinte frage: spricht man in schweden das "man" wie "men" aus?

:?:

Nein, das schwedische "man" ist prounounced [excuse me for slipping over to english at this very point] very much like das "Mann" in Deutsch. And as "Cwejman" is a Polish name we are just as confused as you how to pronounce it :?

/Henrik, Stockholm

looks like we have another "how to pronounce names" thing.. like moog (mogue) .. ;-)

often it's best to ask the guy, he said "svay-man" but I am sure you know it better then we, since you come from there.. polish? hmm, he told me, it was some german influence.. but.. hmm.. but well, we may all ask him on the next music fair in frankfurt ;-)

I am sure you are the closest since you come from sweden ;-)
 


News

Zurück
Oben